Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1851 ggr
DesK
10/16/11, 3:21 PM

Köpstrejk i 100 dagar

En kille i Falun har gjort ett intressant experiment han har köpstrejkat i 100 dagar och han klarade det Glad Kanske något att ta efter för alla oss som hamstrar mat? Flört På kuppen lärde han sig också att baka surdegsbröd Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[TrevorS]
10/16/11, 4:03 PM
#1

Så brukar jag göra, inte köpa något under en månad när skafferiet behövs ränsas, men 100 dagar är nog att ta i lite här hos mig tror jag. Flört

MonisN
10/16/11, 10:56 PM
#2

Idén är nog bra, för man samlar alldeles för mycket i frysen som sen får slängas. I alla fall hos mig. Jag själv skulle nog kunna köra en variant på detta, men vet inte om familjen skulle uppskatta det. Vissa varor skulle jag få köpa för att överleva, åtminstone mentalt. Kaffe, te och mjölk till exempel.

Jag fick uppfattningen när jag läste artikeln att han inte handlade alls, men om han bakade bröd så måste han i så fall haft en herrans massa mjöl om han har bakat allt sitt bröd under dessa 100 dagar Förvånad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
10/17/11, 12:15 PM
#3

Jag tänkte detsamma angående mjölet, men han kunde ju i för sig också mixat ner olika sorters frön, ris och bakat på detta, fungerar ju också att dryga ut degen med, men åt han surdeg i 100 dagar också?

Upp till toppen
Annons: