Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2724 ggr
DesK
2011-09-15 18:12

Vad tycker du är gott till kaffe?

I Senast bakade #13 kom vi att snacka om vad som passar att äta till kaffe.

Så berätta nu här vad du tycker om att äta till kaffet!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2011-09-15 18:26
#1

Mörk choklad, kandisocker eller hembakat.
banan går också bra!

Jag dricker gärna kaffet slätt också, bara för kaffets skull.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-09-15 18:58
#2

Jag tycker att det är gott med banan, äpple, apelsin, torkad frukt, surdegsbröd med färskost eller annan ost, olika sorters söta kakor äter jag bara om jag får en riktigt stark och god kopp kaffe till Glad mörk choklad passar till mycket och visst dricker jag gärna en kopp kaffe utan något till Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-15 19:42
#3

Bullar, inte allför söta kakor, mackor och choklad är vad jag gillar. Jag försöker däremot att inte äta så mycket kaffebröd, men ibland slinker det ner en liten kaka eller bulle om jag har bakatOskyldig Jag frestas ofta att köpa kaffebröd om jag går förbi något bageri/konditori, men jag gör det sällan. Men ser jag något gott surdegsbröd i ett surdegsbageri så kan jag inte bara gå förbi, då köper jag!

Däremot älskar jag att gå på kafé och dricka en stor latte för att det är så himla trevligt att fikaTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2011-09-15 20:23
#4

Surdegsbröd, ost, kakor, småkakor, kokta ägg, choklad, nötter och mandlar, torkade plommon och mycket mer.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[TrevorS]
2011-09-17 08:46
#5

Jag kan tycka det är gott med en liten kaka eller bröd med inlagt gurka på (hemmagjord såklart). Skrattande

zissi
2011-09-18 14:27
#6

Finncrisp med smör eller ett hembakat bröd blir det oftast. Sen kanske jag tycker det är allra godast till kaffet med någon liten lagom söt kaka eller färsk bulle till kaffet, men det får inte bli för ofta. Då blir det för mycket av det söta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: