Annons:
Etikettbakprat
Läst 5166 ggr
skrock
2011-09-07 05:25

Danskt rågbröd

jag vill så gärna baka danskt rågbröd i min bakmaskin. har läst ett recept i vår kokbok om att degen ska vara lös som gröt. nu undrar jag har nån bakat detta bröd i en bakmaskin. om inte tror ni det går!! om ingen har det får jag la försöka själv nångång!!

Annons:
DesK
2011-09-07 10:09
#1

Det går säkert bra att baka Danskt rågbröd i bakmaskinen Glad och annat grovt rågbröd också. Det viktiga är ju att anpassa mängderna efter storleken på maskinen. I tråden Recept bakmaskin finns flera länkar till olika recept, kanske hittar du några bra tips där Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

obrak
2012-09-12 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har just köpt ett färdigblandat danskt rågbröd med surdeg som man kan välja att göra i bakmaskin. Bara att hälla i blandningen tillsammans med jäst och vätska och köra igång. Mycket nice.

http://www.regal.no/Produkter/Brod/Dansk-Rugbrod/486/

Det här är ju en norsk produkt men det kanske finns liknande i Sverige?

mvh Kalle

obrak
2012-09-12 23:19
#3

Ok förlåt jag kanske var lite snabb att rekommendera det här till bakmaskinen. Det blir inte bra, iallafall inte i min bakmaskin, det krävs defenitivt högre värme, brödet blir inte tillräckligt gräddat. Men i ugnen blir det bra Glad .

Upp till toppen
Annons: