Annons:
Etikettbakprat
Läst 4597 ggr
DesK
2011-09-05 15:40

Senast bakade #13

Den förra tråden blev lång, så vi kör en ny Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
2011-09-05 16:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Igår bakade jag kornmjölsbröd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-09-05 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I dag bakade jag polentafocaccia, kryddade med olivolja, grovt havssalt och citroncezt. Löjligt goda med bitter apelsinmarmelad. Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

storost
2011-09-06 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag skulle vilja baka baguetter, men det blev ett bröd

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

storost
2011-09-06 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och så ser inkråmet ut.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
2011-09-06 20:16
#5

Stephan det ser ju jätteläckert ut! Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

zissi
2011-09-06 22:13
#6

Bröd med stora hål i brukar vara underbart goda Glad!

Här satsar vi på zucchinipudding dagarna i ända, nästan Flört. Två gånger på fyra dagar i alla fall. Har överflöd av zucchini så senaste veckan har det blivit både zucchiniplättar, zucchinisoppa och zucchinipudding x två.

http://www.matklubben.se/recept/zuccinipudding_-_falsk_ostkaka_89126.html Om länken till puddingreceptet fungerar så har jag utökat bittermandlarna till 7-8 stycken och sötmandeln till 0.75 deciliter. Vi tycker det blir godare då. Mycket lik ostkaka i smaken. Grädde och bär eller sylt till förstås.

Tyvärr glömt att ta bilder på dem innan de blivit uppätna.

Annons:
storost
2011-09-07 13:32
#7

Det är jävligt goda - tack zissi och DessanGlad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
2011-09-07 16:22
#8

Idag har jag bakat Matmuffins och en liten äppellängd av fillodeg Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2011-09-07 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Gjorde ett ris och havrebröd (improviserade lite) blev en väldans bladning av flera olika hemmagjorda mjöl men blev riktigt bra! Skrattande

[TrevorS]
2011-09-07 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

mjukt och fint bröd. Skrattande

storost
2011-09-07 21:24
#11

Det ser läckert ut TrevorS

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[TrevorS]
2011-09-07 21:39
#12

Tackar, det blev de också. Riktigt nöjd. Skrattande

EDIT: oj totalt missat att detta är en ny tråd, ser mycket gott ut som alla andra lagt upp bilder på! Flört

MonisN
2011-09-08 01:12
#13

#6 Din pudding låter god, jag älskar zuccini, men tyvärr måste man vara medlem på matklubben för att se måtten i receptenGråter Om du vill får du gärna skriva in receptet härTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
DesK
2011-09-08 18:09
#14

Idag har jag bakat grahamsbröd med vetesurdeg och Stephans frallor Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-08 18:16
#15

Nu vill vi se en bild på baket ocksåFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2011-09-08 18:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag håller på att testa olika vete- och dinkelmjöl. Bakade ett dinkelbröd med dinkelsurdeg.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-09-08 18:18
#17

Åh så  vackert det blev Stephan! Smakar säkert lika gott som det ser utTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-09-08 18:20
#18

Stephan, snyggt! Glad Mona kameran är på rymmen, får se vad som finns kvar när kameran är hemma igen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
2011-09-08 18:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Nej Mona, det smakar ännu bättre än det ser utTungan uteFlört

Och så ser inkråmet ut.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-09-08 18:25
#20

#18 Jaha ja! Vad sägs om en androidbildFlörtFlört

#19 Du vet väl att vi har ett brödband?!!Skrattande Ser underbart ut med stora fina hål!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
storost
2011-09-08 18:29
#21

Ja vet, men just nu är det förstoppning i brödbandet Skrattande

Det håller jag med.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-09-08 18:31
#22

Du ska inte putta i så stora bitar på en gångSkrattandeSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


MonisN
2011-09-08 19:59
#23

Idag har jag bakat pizza och gjort egen müsli!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-09-08 20:04
#24

Mona hur gjorde du Müslin? Fjäsk fjäsk vill se receptet! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-08 20:14
#25

Dessan! Det är enkelt!

  • 4 deciliter havregryn
  • 1 deciliter kokos
  • 0,5 deciliter solrosfrön
  • 1,5 deciliter torkad och hackad frukt/russin/bär/nötter (man kan blanda som man vill!)
  • 0,5 decilter linfrön
  • 1 deciliter honung
  • 1 matsked kanel
  • 1 matsked varmt vatten

Blanda honung, kanel och varmt vatten och häll över de torra ingredienserna och blanda väl. Bred ut alltihop i en långpanna och rosta i ugnen i ca 15-20 minuter på 175º. Vänd runt ett par gånger under rostningen så det blir jämt rostat. Låt kallna och häll upp i en burk.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2011-09-08 20:37
#26

Honung i müslin? Hur länge håller det då? Jag älskar torkad frukt i annars. Jag har haft i quinoa någon gång också. Skrattande

MonisN
2011-09-08 20:52
#27

Jag vet inte hur länge den håller för den brukar gå åt ganska fort! Honung är väldigt vanligt i köpemüsli typ Start och såna krispiga sorter. Gillar man chokladsmak kan man säkert ta kakao istället för kanel. Jag har inte provat, men det ska jag göra någon gång för jag gillar choklad.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
storost
2011-09-08 21:27
#28

Tack för receptet Mona, det ska jag prova.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Anterrabae
2011-09-08 21:45
#29

Sådan granola är jättegott! Jag gör det ibland, men jag brukar ta lika delar havre hirsflingor och boveteflingor. Och bara 1 matsked honung. Hur gott som helst.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MonisN
2011-09-08 22:16
#30

Javisst Ida är det gott!

En matsked honung förslår inte mycket till den mängden gryn och annat som är i mitt recept. En deciliter låter kanske mycket, men när det väl är blandat så är det ganska lagom. Har man däremot väldigt mycket frukt så kan man minska på honungen.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Anterrabae
2011-09-08 22:23
#31

I det receptet jag har är det 9 dl gryn och frön och nötter utöver. Därtill lite mer frukt än du har.. Men inte mycket. Honungen ska inte ge smak utan tillsammans med vatten och ev lite olja fungera som klister i mitt recept. Sötman får helt komma ifrån nötter frön och frukt.

Men som lyx nån gång ibland skulle jag absolut kunna öka honungen, det är ju supergott! Flört Och jämfört med vanliga flingor är det ingenting.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MonisN
2011-09-08 23:30
#32

Många, eller de flesta köpeflingorna med honung/socker är på tok för söta, men jag erkänner att jag är väldig svag för Start med choklad, fast jag köpter det inte! Känns för onyttigt. Det brukar bli någon bra müsli med frukt och nötter, och ibland gör jag egen. Egen är ju det bästa eftersom man vet vad den innehåller.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Anterrabae
2011-09-08 23:48
#33

Här måste det bli egen, eftersom vi inte tål samma saker här hemma, så det finns ingen köpe som funkar Flört

Allergier är bra ur vissa synvinklar, man lär sig sjukt mycket om bra mat från grunden, för att man måste. Sen vill jag också. Har alltid varit en mat-och baknörd Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MonisN
2011-09-09 00:25
#34

Eget är såklart alltid bäst. Då vet man vad det innehåller. Man borde tänka mer allergi även när man inte lider av någonGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Anterrabae
2011-09-09 00:34
#35

Skrattande

Då har man inget val. Jag är generellt glad att jag sitter på den kunskapen jag gör och därmed har blivit så frisk som jag faktiskt är i dag. MEN ibland, när orken och inspirationen tryter så skulle jag vilja vara lyckligt ovetande om allt vad kostanpassningar är, bara kunna halka in på närmaste maträtt/bröd eller vad som och faktiskt inte behöva tänka. Egentligen, när jag tänker på hur jag skulle må och så vidare så vill jag ju inte, men bara att få unna sig lyxen att vara lat, eller lyxen att göra från grunden BARA  för att man vill, och inte för att man måste också.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MonisN
2011-09-09 00:44
#36

Jag förstår hur du känner. Själv har jag inget att ta hänsyn till i matväg så jag inser hur bortskämd man är som kan kosta på sig lyxen att ibland vara lat. Det måste vara fruktansvärt jobbigt att alltid behöva tänka för att inte bli sjuk. Hur går det om man reser utomlands till exempel? Kan tänka mig att det kan bli väldigt komplicerat för er som dessutom har olika allergier att ta hänsyn till.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-09-09 11:48
#37

Ida jag förstår också hur du känner! Tur i oturen är ju i alla fall att du gillar att hålla på med mat och bak Glad

Här är en bild av gårdagens bak. Stephans frallor fick inte så fin färg, så jag tror att jag får öka ugnsvärmen en aning nästa gång. Goda är de i alla fall Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-09 12:13
#38

#37 Har du bakat osynliga brödTystSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-09-09 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Nix men jag glömde visst ladda upp bilden Skäms Bättre så här? Cool

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-09 12:36
#40

Ja, nu syns dom tydligtSkrattande Ser gott ut, men som du säger så öka på graderna på frallorna nästa gång. Formen är kanonTungan ute Har du snittat dom eller har dom spruckit upp av sig själv?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-09-09 12:37
#41

Jag snittade dem innan jäsningen Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2011-09-09 13:01
#42

Tja utomlands måste man hitta någon som man kan förklara för. I värsta fall får man be vederbörande skriva en lapp.

Nu är vi inte dödligt allergiska så att säga, visst blir det besvärlgit men efterom det inte handlar om allergi utan snarare intolerans så går det mesta att häva med MASSOR av matsmältningsenzymer.

Värre var det förr, innan jag upptäckte veteintoleransen, så svullnade jag igen i halsen av en massa mat, bla tomater. Gissa hur bra det går att förklara för folk runt medelhavet att man dör av tomater.. Tungan ute Fick en att fatta och han fick skriva en lapp på turkiska som jag visade för alla som jag skulle köpa mat av. Det blev en hel del skratt, men de fattade.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

storost
2011-09-09 17:59
#43

Det ser bra ut Dessan och ja, frallorna är lite blek. Men då kan du de lägga på brödrosten och då får de lite mer färg.Skrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

zissi
2011-09-11 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Urbans tyska surdegsbröd blev färdigt på eftermiddagen. Det var både surdeg och en gnutta jäst i brödet. Tog receptet från Matklubben. Blev bra men glömde ta kort på dem.

Brödpinnar blev det i kväll. En grövre, matigare variant av italienarnas grissini från boken "Bröd från Brunkebergs bageri". Något smalare än ett finger skulle man rulla bitarna men tror jag ska göra dem en aningens smalare nästa gång. Inget fel på smaken dock Tungan ute.

MonisN
2011-09-11 23:13
#45

Wow vad fina grissini zissi! Jag har många gånger tänkt att göra dom, men det har aldrig blivit av. Kanske jag ska satsa på dom snart när pinnarna jag köpte i Italien är slut!

Bara namnet "Urbans tyska surdegsbröd" gör att att jag tror det var gottTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2011-09-11 23:34
#46

Va goda de ser ut, blev jag sugen på att baka själv. Skrattande

DesK
2011-09-12 09:21
#47

Zissi de där pinnarna ser smarriga ut! Tungan ute Jag bakade sånna tidigare litedå och då men nu var det längesen. Tror jag får göra det snart - härligt att få lite ny bakinspiration! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
2011-09-12 10:23
#48

zissi - de pinnarna ser jättesmarriga ut. Har du något speciellt recept som du skulle kunna dela med dig av?

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Annons:
Anterrabae
2011-09-12 13:10
#49

Jag bakade chokladsockerkaka i lördags, och gjorde en revolutionerande upptäckt! De blev nämligen kompakta och så, men goda för visso. jag kom på att det går inte att baka bakpulverbröd med den färdiga mjölmixen jag har, smeten blir för tung.. Sånt är så skönt att veta, för då fattar man varför det funkar i bland men inte andra gånger.. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-09-12 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Ida så skönt att komma på vad det är som inte stämmer! Glad

Igår bakade yngsta dottern klassiskt franskt lantbröd med levain ur Jan Hedhs bok Bröd. Vi hade dock ingen färdig levain, så hon tog min vanliga rågsurdeg istället, men startade upp levaintillverkningen, så att hon kan testa att göra det exakt som det står i receptet. Brödet blev mycket gott och jag tycker att det blev jättebra, inte minst med tanke på att det var första gången hon bakade med surdeg, helt utan min hjälp Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-09-12 13:47
#51

Det ser jättegott ut! Duktig dotter du har!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-09-12 13:53
#52

Det blev ju inte lika högt som det som är på bilden i Hedhs bok, detta beror sannolikt på att vi inte har några jäskorgar, så dottern kom på att vi tillsammans kan önska oss några sånna av den övriga familjen i julklapp Glad Och jag kom på att vi tills vidare kan testa att använda durkslag och skålar att jäsa bröd i Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2011-09-12 14:00
#53

Jag har en reliefskål med blommönster, den måste jag testa att jäsa i! Tack för tipset! Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-09-12 14:01
#54

Glöm bara inte bort att mjöla den ordentligt Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-12 14:23
#55

Vad gott brödet ser ut! Tycker inte det gjorde något att hon inte hade jäskorgar, det blev väldigt fint och högt i alla fall. Vad ska det bli av denna tjej när det börjar så braTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
zissi
2011-09-12 15:47
#56

Roligt med gemensamma intressen. Brödet ser så smarrigt ut Tungan ute!

MonisN
2011-09-12 16:11
#57

#56 Javisst är samma intressen roligt! Vill man ha surdegsbarn så ska man blanda surdeg i modersmjölkenSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-09-12 16:12
#58

Ja det är spännande att ha 2 tonåringar! Glad Vi får se vad det blir av dem Glad Zissi det är jättekul med gemensamma intressen med barnen, nästan ännu bättre är att jag aldrig har sagt åt dem att hjälpa till med bakning och matlagning, utan det är de själva som kommer och frågar om de får testa det ena eller andra Glad Däremot fick de alltid vara med och knåda deg och röra i grytor när de var små Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
2011-09-12 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Vad fint brödet blev! Duktiga tjejer har du Dessan.

Jag har nu avslutat mina tester med mjölet och bakade sista gången efter det receptet.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-09-12 21:51
#60

#59 Vill också ha…Tungan uteTungan ute MUMZTungan ute

Min sur vill inte vakna, tror den ligger i komaGråter

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2011-09-13 09:56
#61

Hur gjorde du Mona? När man har en smulsurdeg då ska man först låta den stå i rumstemperatur i minst 1 timme och sen bara hälla på handvarmt vatten och låta stå ytterligare i 3 timmar. Efter det kan man hälla i lite mjöl och ytterligare vatten. Men man kan ju också vänta lite längre till första matningen i 6 timmar kanske.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-09-13 12:18
#62

Jaha, nu har jag gjort fel! Jag tog bort cirka hälften av smuldegen och tillsatte ljummet vatten direkt + lite mjöl. Det hände inget, så efter några timmar matade jag igen. Den visade på lite liv, men den var/är långt ifrån pigg.

Hur gör jag nu??

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
MonisN
2011-09-13 12:22
#63

Stephan, du kan svara i den andra tråden så blir det samlat på ett ställe.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


MonisN
2011-09-13 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Införskaffade en flaska vin santos på semestern, och till detta ska det ju vara biscotti som man ska doppa i vinet. Så det var bara att börja baka ifall man får lust att prova någon dagTungan ute

Dom passar utmärkt till kaffet ocksåOskyldigFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2011-09-14 10:19
#65

Vad fina de ser ut! Dessa skulle jag inte säga nej tillSkrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

zissi
2011-09-14 13:13
#66

Mums med biscotti till kaffet om en liten stundTungan ute. Ja, ja får väl nöja mig med en av mina lite för tjocka brödpinnar. Kan ju inte äta sötsaker till kaffet varje dag, då blir klädkontot alldeles för dyrt Flört. Tror det blir en nektarin med. De har varit så otroligt god nu en tid.

MonisN
2011-09-15 07:35
#67

Det är svårt att motstå en biscotti till kaffet (har precis satt i mig enOskyldig) men som du säger zissi, man får passa sig.. Jag är dålig på att äta så mycket frukt som man borde. Synd att frukt inte passar till kaffet, då hade det blivit oftare!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2011-09-15 14:43
#68

Ja men frukt på en kaka passar väl till kaffet eller?Oskyldig

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-09-15 15:10
#69

#68 Ja det gör det förståsSkrattande

Idag skulle jag baka frallor, men hade i för lite mjöl så dom gick inte att forma, så det blev två franskor som fick korgenSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
DesK
2011-09-15 17:25
#70

Mona jag tycker att banan och äpple går fint att äta till kaffet! Tungan ute

He he he franskor som fick korgen Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-15 17:58
#71

Naturella? Nja, antingen äter jag äpple eller dricker kaffe, men inte samtidigt. Banan äter jag inte naturell, bara tillagad på ena eller andra sätter. Kan äta dem i undantagsfall om jag är riktigt hungrig!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-09-15 18:13
#72

Nu har jag gjort en egen tråd om vad vi gillar att äta till kaffet Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2011-09-15 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Jag har gjort majschips. Skrattande

DesK
2011-09-15 19:15
#74

Ser supersmarrigt ut! Tungan ute Sitter fint och räcker vacker tass Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-15 19:28
#75

Låter gott TrevorS! Hur gör man det?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2011-09-15 19:30
#76

De är riktigt goda, får att göra på flera sätt, dock svårt att hitta recept, hittade ett "raw"-recept men det fungerar lika bra i ugnen, går snabbare dessutom så slipper man vänta något dygn på dem. Tungan ute

Här är receptet:

MAJSCHIPS - RECEPT

Annons:
storost
2011-09-15 20:21
#77

Det låter gott TrevorS.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-09-15 21:59
#78

Nu finns recept på ostkaka med Keso här.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2011-09-16 10:17
#79

Tackar storost. Mona, tackar för receptet. Skrattande

[TrevorS]
2011-09-16 13:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Gjorde chilipizza och oj va den blev stark, helt okey att äta men nu bränner det på tungan. Tungan ute

Hade på:
Krossade tomater med örter
Habanero och chilipeppar
Sojagrädde (istället för ost)
Sojafärs
Färsk oregano

DesK
2011-09-16 13:52
#81

#80 Det ser supersmarrigt ut! Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-16 14:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

#80 Chilipizza låter gott! Men jag hade nog nöjt mig med en chilisortTungan ute Är det surdegsbotten?

Själv har jag bakat ett av Hedhs grova där receptet faktiskt stämmer ganska bra. Det är med både fördeg och surdeg.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2011-09-16 17:08
#83

#81. Tackar DesK.

#82. MonisN, idag använde jag vanlig pizzadeg fast jag lät den jäsa 3 dygn i kylen som de oftast göra på pizzerior. Då går den att få riktigt tunn och fin. Skrattande

Dina bröd ser riktigt goda ut. Finns receptet här?

Annons:
MonisN
2011-09-16 19:22
#84

#83 Jag har också märkt att degen blir mer lätthanterlig om den står i kylen ett par dagar.

Nej, receptet finns inte här.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


MonisN
2011-09-16 23:53
#85

#83 Nu finns receptet här!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2011-09-17 08:25
#86

Tackar för receptet! Ska jag baka snart. Skrattande

Anterrabae
2011-09-17 10:54
#87

Senast gjorde jag försök nummer två med mjölksyrade havrekorn och äpple. Denna gången gick det jättebra och brödet uppförde sig som det skulle. Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-09-17 20:37
#88

#87 Härligt! Skrattande

Idag har yngsta dottern bakat 2 runda formbröd som ska bli smörgåstårtor imorgon, sen har hon gjort en "mamma" och därefter en "chef", får se vad hon bakar av det imorgon!  Äldsta dottern har gjort en kladdkaka och jag Stephans ostchips Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-09-17 21:17
#89

Här har det ikväll blivit en äpplekaka på svenska äpplen och misslyckad vaniljsås!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2011-09-17 21:35
#90

Här blev det ingen bak sista tiden, men mycket plockade svampar Skrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Annons:
Anterrabae
2011-09-17 21:58
#91

Jag har bakat panpizza, med massa godis på.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

zissi
2011-09-18 14:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

I slutet på veckan blev det två maffiga surdegslimpor "russin- och solros" och surdegsfrallor. Även två zucchinipuddingar. Allt följde med oss upp till grabbarna i helgen.

zissi
2011-09-18 14:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Tungan ute

Anterrabae
2011-09-18 15:13
#94

zissi det ser jättegott ut!

Jag bakade kardemummakaka igår.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MonisN
2011-09-18 15:52
#95

Ser fina ut zissi! Vad är det för recept du använt?

Kardemummakaka är jättegott! Det var väldigt längesedan jag bakade, det måste jag göra någon dag.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


zissi
2011-09-18 18:10
#96

Jag använde Martin Johanssons recept på russin- och solrosbrödet och sen Heléne Johanssons recept på grova rågfrallor.

För övrigt tycker jag allt låter/ser gott ut som ni bakar Glad.

DesK
2011-09-18 18:31
#97

Zissi vilka fina börd du har bakat! Glad

Idag har yngsta dottern bakat bröd med levain och jag har bakat kamelhästsko och russinbulle Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MonisN
2011-09-18 20:42
#98

#96 Martins bröd ska jag kika på, det låter gott. Helénes frallor har jag bakat många gånger, och vet att dom är godaGlad

#97 Vad är kamelhästsko?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


zissi
2011-09-18 22:12
#99

Kamelhästsko, ja vad är det?

DesK
2011-09-19 07:33
#100

Det ska stå kanelhästsko, men det blir alltid m istället för n SkämsFlörtOskyldig Alltså vanligt vetebröd med kanel, men längden blev så lång så den inte fick plats på plåten om vi inte gjorde den i form av en hästsko Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

zissi
2011-09-19 12:23
#101

Fritt skapande Glad

Anterrabae
2011-09-19 12:26
#102

#100 Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-09-19 12:32
#103

Cool

Dags för en ny tråd! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: