Annons:
Etikettbakprat
Läst 1905 ggr
DesK
2011-08-24 11:52

Ekologiska råvaror?

Vad tycker ni om ekologiska råvaror? Är de bättre eller godare än traditionellt framställda råvaror? Finns det andra för- eller nackdelar med ekologiskt framställda råvaror?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2011-08-24 23:35
#1

Väljer ekologiskt när det passar med mina behov och varorna håller måttet. Köper alltid ekologiska bananer till exempel. Annars går närproducerat före ekologiskt för oss

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

CarolineD
2011-08-25 09:07
#2

Hej! För mig är ekologiskt en självklarhet. Bland annat för god smak, hållbart jordbruk, biologisk mångfald, vettig(are) djurhantering! Jag ser en ökning av utbudet av ekologiska varor till rimligt pris, hoppas att den utvecklingen fortsätter.

Anterrabae
2011-08-25 14:19
#3

#2 Det är en bra utveckling, det leder också till bättre kvalitet.. Häromkring har kvaliteten varit lite variernade.

Sen ville jag bara säga, rättvisemärkt smäller högt också..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2011-08-29 15:09
#4

Jag instämmer med er båda! Glad Här har vi konsumenter faktiskt rätt stor makt. Varor som säljer dåligt försvinner rätt snart ur sortimentet i butik.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

zissi
2011-08-29 23:13
#5

Vår närbutik har ytterst få kravmärkta varor, men åtminstone en gång per månad åker vi till en stor COOP-butik och storhandlar. De har mycket bra kravmärkta varor. Upptäcker nya krav-varor varje gång vi är där och handlar. Det blir lite dyrare men den lyxen unnar vi oss.

Köper närproducerat så ofta vi kan. Skulle önska mer av den varan dock.

Försöker köpa livsmedel med så få tillsatser i som möjligt. Sakta men säkert går det framåt, som till exempel i somras lärde jag mig koka egen vaniljsås med vanlijstång och rena råvaror i stället för marsanpulvret man blandar ut med kall mjölk. Tänk så enkelt och inte minst vilken otrolig smakskillnad.

Upp till toppen
Annons: