Annons:
Etikettbakprat
Läst 5926 ggr
MonisN
2011-07-25 15:09

Self-raising flour

I vissa engelska och amerikanska recept används self-raising flour, alltså mjöl där bakpulver redan är tillsatt i mjölet. Någon som vet hur man kan ersätta detta mjölet med svenska produkter och proportioner?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
storost
2011-07-25 16:55
#1

Jag såg det här mjölet i Australien och blandningen skilljer sig lite från tillverkare till tillverkare. Men ungefär är det mellan 3 till 4 tesked bakpulver till 5 deciliter vetemjöl.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-07-25 17:01
#2

Åh tack Stephan! Jag har många gånger undrat över detta och alltid avstått frän recept som innehåller self-raising. Nu kan jag baka demSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2011-07-25 17:03
#3

Skrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
2011-07-25 17:25
#4

Det finns ett sånt mjöl här i Sverige - Extra fint vetemjöl Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-07-25 20:57
#5

#4 Är det bakpulver i det Förvånad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-07-25 20:59
#6

Japp kolla på Kungsörnens hemsida Glad Man behöver inte gå över ån efter vatten Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MonisN
2011-07-25 21:09
#7

Jag som bara trodde det mjölet var extra finmalet.  Det var toppen ju när man vill baka efter utländska recept om det är likvärdigt Skrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2011-07-25 22:50
#8

När jag läser innehållsförteckningen, då skulle vilja blanda det själv. Hittade hos Willys en vetekärnmjöl som är jätte finmalen och då är det enkelt att göra det själv i den mängden som man behöver ha.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-07-25 22:54
#9

Jag läste precis också innehållet, och tänkte samma sak. Mycket tillsatser var det!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-07-26 07:30
#10

Jag köpte det em gång när det precis kommit ut på marknaden, visst det funkade att baka småkakor på, men jag bakar ytterst sällan småkakor, så för min del är det också bättre att blanda mjölet själv Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2011-07-26 14:56
#11

2 matsked bikarbonat i 600 gram vetemjöl, vispa i någon minut för att allt ska blandas väl. Förvaras i burk på torrt ställe som skafferi eller skåp, inte varmt och inte för kallt. Håller sig bra men får sämre kvalite efter ca 4 veckor. Skrattande

Upp till toppen
Annons: