Annons:
Etikettjästbröd
Läst 2983 ggr
zissi
2011-04-17 14:42

Påskbröd

Är det någon här som har ett bra recept på något ganska ljust gott påskbröd? Kanske flätat, med ägg i, med gurkmeja i eller något helt annat?

Jag har fått i uppgift att bl.a. baka 2 sorts bröd till påskbordets knytis. (Astas recept på "Rofans vardagsbröd" ligger redan i frysen).

Annons:
DesK
2011-04-18 19:53
#1

Varför inte göra ett ljust surdegsbröd med skrädmjöl i! Jag bakade sånt bröd härom dagen och hela familjen beställde raskt mer av detta bröd Glad Vill du ha brödet gult kan du tillsätta gurkmeja eller saffran. Att baka en fläta med exempelvis hela äggi kan ju också vara kul Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2011-04-19 15:17
#2

Jag har lagt upp recept på ett påskbröd redan, Panettone

storost
2011-04-19 21:19
#3

Det går också jättebra med St:Nikolausbröd som recept.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2011-04-19 23:20
#4

Jag har faktiskt aldrig bakat något speciellt påskbröd, men intressant att ta del av era erfarenheter av dettaGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


zissi
2011-04-25 17:28
#5

Tack för tips!

Det blev till slut ett ljust runt bröd med några deciliter av både durumvete och majsmjöl i. Sen gjorde jag en liten grop i mitten och la ett okokt ägg däri. Brödet blev lite gulaktigt, antar det var av majsmjölet. (Tycker nog att vanligt ljust bröd är lika gott, t.ex. snoddas-brödet.)

Upp till toppen
Annons: