Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1964 ggr
[YlvaP]
4/6/11, 1:43 PM

Baguetterecept tack

I helgen skall vi laga något som mannen hittat på nätet. Nu söker jag ett enkelt brödrecept på baguette.

Annons:
DesK
4/6/11, 1:49 PM
#1

Mitt enkla rostbröd kan enkelt bakas ut till baguetter istället för i form. Bröd med poolish ger mycket goda baguetter och är också lättbakat. Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[YlvaP]
4/6/11, 2:04 PM
#2

Skall kolla om det är något jag kan baka. Den där med poolish verkar svår tycker jag.

[TrevorS]
4/6/11, 2:05 PM
#3

Jag brukar köra med bröd som jäser under natten, det är bara att blanda ihop, på morgonen forma dem och in i ugnen så är de klara, ska se om jag hittar receptet.

[YlvaP]
4/6/11, 2:07 PM
#4

Låter som en idé Trevor.

DesK
4/6/11, 2:09 PM
#5

Ylva det är inte svårt att baka med poolish, bara att röra ihop mjöl, vatten och jäst och låta stå några timmar sen fortsätter man att göra degen, jäser och bakar ut som vanligt Glad Poolish gör att brödet får en rikare smak.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
4/6/11, 2:17 PM
#6

Oj, hade sidan öppen ett tag, såg inte att någon svarat. Skrattande

Ja Poolish är lätt!

Annons:
MonisN
4/6/11, 2:49 PM
#7

Med poolish får du ett godare bröd. Det är väldigt enkelt att göra. Tänk bara på att du gör poolishen några timmar, eller kvällen före själva baket.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


MonisN
4/6/11, 2:54 PM
#8

Ett enkelt baguetterecept hittar du här!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[YlvaP]
4/6/11, 3:02 PM
#9

Aha okej. Kanske jag klarar av det.

Upp till toppen
Annons: