Annons:
Etiketterpizzapajerpiroger
Läst 3820 ggr
AnnaLundin
9/11/09, 1:39 AM

Pizzabullar

Jag tycker att pizzabullar är ett ganska bra alternativ som mellanmål och jag gjorde mitt första pizzabullebak härom veckan. Är riktigt nöjd med resultatet, även om bara två av tre barn tyckte det var gott. (jag tänkte baka dem tillsammans med trean nästa gång, så kanske han kan tänka sig att smaka i alla fall…)

För att lyckas bra nästa gång skulle jag vilja ha tips dels om bra fyllningar som lämpar sig för just pizzabullar.

Sen skulle jag vilja ha tips om hur man själv gör en bra tomatsås att ha i botten, eller vilken köpt tomatsås som funkar bra?

tack på förhand!

Annons:
Loucar
9/11/09, 1:45 AM
#1

Lite förslag på fyllningar

ost/skinka/skivade champinjoner

ost/tonfisk/skivade svarta oliver

ost/skinka/banan/curry

ost/räkor/ananas

tips på tomatsåser till pizza kan du hitta på matlust.ifokus.se

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

DesK
9/11/09, 8:48 AM
#2

Du kan också ta ett paket passerade tomater och krydda med peppar, vitlök, någon örtkrydda och salt. Denna variant gör jag när jag inte har lust att koka tomatsås först.

Vill du tala om receptet för oss?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mona43
9/12/09, 12:57 AM
#3

Måste nog pröva muffinsen Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

MonisN
9/12/09, 11:54 AM
#4

När jag gör tomatsås till pizza blandar jag en burk krossade tomater, lite tomatpuré, salt, svartpeppar, en nypa socker, några droppar citron och torkad basilika i mixern och kör till en slät sås. Sen är den färdig att bre över pizzan. Enkelt och snabbt!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


mona43
9/12/09, 12:19 PM
#5

#4 Den måste jag pröva Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Loucar
9/13/09, 5:59 PM
#6

 Tacofärs borde bli gott som fyllning man får ju ofta lite över när man gör tacos.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Mitralis
8/21/11, 7:38 PM
#7

Låter smaskigt Tungan ute



Mitralis
8/22/11, 10:41 PM
#8

I morgon så ska jag för första gången göra pizzabullar. Kommer att prova receptet i #4 också för det låter gott Tungan ute



DesK
8/22/11, 10:50 PM
#9

Mitralis berätta gärna hur det gick sen Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
8/22/11, 11:07 PM
#10

Lycka till med bullarna och såsen! Vad sugen jag blev på detta nu dåTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Mitralis
8/24/11, 4:49 PM
#11

Såsen ser det inte ut att vara något fel på i alla fall Glad
Sitter och väntar på andra jäsningen men jag tror att jag var lite för ambitiös med antalet fyllningar. Skinka, paprika, lök, champinjoner och ost. När jag skulle rulla ihop den så fastnade den på bakbordet och blev väldigt löst rullad, hjälpte inte att jag försökte klämma ihop den heller. Men jag har en plan, jag ska strö mycket ost på dom när jag sätter in dom i ugnen så kanske det inte syns så mycket Skrattande

Är lite trött idag så jag har gjort fel från början. För varm degvätska och sedan så glömde jag bort att röra ut jästen innan jag tillsatte mjölet, men det har jäst i alla fall Glad



DesK
8/24/11, 5:43 PM
#12

Sånt där råkar vi alla ut för ibland Flört Huvudsaken är ju att pizzabullarna blir goda Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
9/7/11, 10:31 PM
#13

#11 Blev dom goda? Fungerade planenFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Mitralis
9/8/11, 5:59 PM
#14

#13 Dom blev ganska goda, men jag är nog inte så van vid den nyttiga smaken än så nästa gång så gör jag nog vanlig pizzadeg Skrattande 
Allihopa är uppätna så såå dåliga blev dom nog inte Glad



MonisN
9/8/11, 6:08 PM
#15

#14 Pizzabullar på vanlig pizzadeg är säkert kanongott! Idag gjorde jag pizzadeg enbart på durumvete och naturligtvis min sås i #4. Det blev en knaprig och god deg. Fanstastisk att kavla var den ocksåSkrattande (Jag är ingen riktig pizzabagare som kan få till det med bara händerna!!)

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Mitralis
9/8/11, 6:16 PM
#16

#15 Jag hade bytt ut hälften av mjölet mot grahamsmjöl så det var kanske det som ställde till det för mej, glömde bort att skriva det ser jag nu Glad



Upp till toppen
Annons: