Annons:
Etiketterrådtips
Läst 54466 ggr
vildarosen
2009-09-23 20:39

Lättbakat bröd för diabetiker!

Jag har diabetes och svårt att hitta bra recept på matbröd och fikabröd som är lätta att baka! Skulle vara evigt tacksam för tips på lätta recept, då jag är nybörjare på att baka. Har tyckt det är trist förr men börjar ändra mig nu.

Hoppas på tips!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Annons:
MonisN
2009-09-23 23:18
#1

Hej vildrosen! Jag ska snart komma med ett recept på superlätt bröd. Håll ögonen öppnaFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2009-09-24 14:04
#2

Här är några förslag bland det som finns på sajten just nu.

Äppelfoccacia

Frukostfrallor

Enkelt rostbröd

Sedan passar LCHF-bröd ofta bra till diabetiker.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2009-09-24 15:50
#3

Diabetiker ska äta surdegsbröd! Det hjälper till att hålla blodsockerhalten på stabil och jämn nivå. Dessutom är det hälsosamt för mag- och tarmkanalenGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


vildarosen
2009-09-24 16:28
#4

Tack för tipsen!

Ska hålla utkick ofta här inne!

Surdeg är väl krångligt för en nybörjare! Brukar köpa surdegsbröd i affären men tycker det inte finns nåt som är riktigt gott men på bageri finns det flera som är goa.

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

MonisN
2009-09-24 16:41
#5