Annons:
Etikettlågkolhydratbröd
Läst 3662 ggr
DesK
11/8/09, 3:01 PM

Linneas LCHF-scones - Recept

Detta är inget exakt recept utan mer en receptskiss.

200 gram kokos

3-4 matskedar fiberhusk

cirka 60 gram smör

2 ägg

cirka 1.5 deciliter vatten

1 tesked bakpulver

Smält smöret och rör ihop alla ingredienser

Här är länk till orginalet på Kolhydrater

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MonisN
11/9/09, 8:30 AM
#1

LCHF-kost i all ära, men jag vet inte om jag vill kalla LCHF-bröd för bröd. Åtminstone inte i traditionell mening. För mig är bröd bakat på mjöl. Tycker ärligt talat inte LCHF-bröd verkar gott. Detta recept kallas visseligen för scones, men smakar det scones? 

Skulle vara intressant att veta hur många som bakar LCHF-bröd.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
11/9/09, 10:45 AM
#2

Anledningen till att jag tycker att det ska finnas lite LCHF-bröd på vår sajt är att det för många som äter denna kost just är besvärligt med bröd. De saknar bröd och många av de brödlinknade recept som finns påminner mer om omelett. Pones har jag testat att göra och det påminner mycket om scones.

Jag har själv gjort lite test och kommit fram till att surdegsbröd i tunna skivor funkar bra för mig och också någon enstaka annan brödskiva om jag för övrigt håller igen på kolhydraterna. (Min mage blir väldans bullrig och gasig om jag äter för mycket kolhydrater.)

Många saknar helt klart bröd i LCHF-kost, varför vi kan hjälpa till så att dessa människor hittar det som passar dem  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
11/9/09, 7:38 PM
#3

Självklart hör recepten hit! Jag ville egentligen bara höra om man kan dra paraleller med traditionellt bröd angående smaken. Jag får inte till det riktigt i min smaktanke! Där blev det ett nytt ordFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: