Annons:
Etikettlågkolhydratbröd
Läst 5535 ggr
storost
2010-02-19 16:31

Storosts osties - recept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingredienser

4 ägg storlek L
200 gram keso
1 nypa salt
3 teskedar Fiberhusk
3 teskedar riven parmesanost
1 1/2 dl riven ost

Gör så här:

Sätt ugn på 175 grader.

Separera äggen. Vispa keson med Fiberhusk, äggulor och parmesanost och låt det stå en stund. Vispa i riven ost och låt det stå ytterligar en sund.
Vispa nu äggvitorna med salt till hårt skum. Vänd ner smeten i äggviteskummet.
Klicka ut 7 till 8 ostiesar på smord bakplåt eller bakplåt med bakpapper och baka mitt i ugnen i cirka 25 minuter.

"tunn" variant

Om du vill har ostiesarna tunnare, så behöver du inte separera ägg. Blanda istället keson med Fiberhusk, ägg och parmesanost och låt det stå en stund. Vispa i riven ost och klicka ut 7 till 8 osties på smord bakplåt eller bakplåt med bakpapper och baka mitt i ugnen i cirka 25 minuter.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Annons:
storost
2010-02-19 23:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och är en variant med solroskärnor på

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2010-02-20 00:50
#2

Är detta LCHF-bröd?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2010-02-20 00:55
#3

Nja, bröd och bröd…Skäms. Jag kallar de för osties men vi brukar använda de som bröd.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
2010-02-20 00:58
#4

Har ni pålägg på eller äter ni det som det är?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2010-02-20 09:37
#5

Ja visst ha vi pålägg som smör och ost eller smör och korv eller smör och skinka eller vad som helst.

Jag bakar vanligtvis tunna varianten av osties.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

sanne13
2010-03-11 13:46
#6

hej, är detta det bröd som dom gjorde i tv i veckan,oppsies tror ja det heter där,

Annons:
DesK
2010-03-11 13:59
#7

Hej Sanne! Glad
Det är antagligen oopsies som du menar. Dessa hittar du hos våra vänner inne på Kolhydrater.ifokus. Du kan klicka på länken så kommer du direkt till receptet.
Storosts osties är också goda Tungan ute
Vill du äta bra bröd rekommenderar jag surdegsbröd.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
2010-03-11 14:34
#8

Som Désirée skrev är det en skillnad mellan de två recepten. Oopsies innehåller inte Fiberhusk eller riven ost.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
2010-09-07 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Idag gjorde jag en halv sats av dessa, men jag uteslöt parmesanosten och blandade istället mild herrgård med västerbottenost. Kanske kan man kalla det för svenska ostiesar Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
2010-09-07 20:24
#10

Vad fin de blev. Skillnaden mellan parmesan och västerbottenost är att parmesan gör ostiesar lite segare och torrare. Sen har parmesan ingen tillsatser som västerbottenost har.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
2010-09-08 16:13
#11

De blev mumsiga Tungan ute Imorse när jag skulle ta några till frukost, så var alla borta Förvånad Todd och Teddie säger att de fick inte ens smaka på sotiesarna, så då var det tre tvåbeningar som satte i sig dem. Bara att göra nya då Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: