Annons:
Etikettbakmaskin
Läst 28058 ggr
AktieTrader
3/23/10, 1:44 PM

Recept bakmaskin

Jag hittade en engelsk sida med massor av recept till bakmaskin.

Allrecipes.com bakmaskinrecept

Allrecipes svensk översättning

Översättningarna kan bli lite roliga ibland som "lätt misshandlad äggvita" Skrattande

Tänk på att där är en "måttöversättare" från US-mått till metriska mått.

Annons:
DesK
3/23/10, 2:20 PM
#1

Sådana sidor är alltid bra Glad

Jag bifogar en liten folder med bakmaskinsrecept på svenska

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

AktieTrader
3/23/10, 2:26 PM
#2

Här är en svensk sida som samlat ihop recept för olika maskiner.

Go´limpas baksida

En annan sida Recept till bakmaskin (det är denna sidan foldern i #1 kommer ifrån)

Själv söker jag efter hur man kan baka med surdeg i bakmaskinen.

DesK
3/23/10, 2:47 PM
#3

Ah där var sidan, jag fick foldern via mail för flera år sedan, när jag blev med bakmaskin, men bakmaskinen och jag bor inte längre tillsammans.

Du kan följa något av de surdegsrecept som finns här på sajten. Börja dagen innan du ska baka och friska upp din surdeg och på bakdagen blandar du cirka 1 deciliter surdeg med mjöl och degspad. Du får anpassa mängderna efter storleken på din bakmaskin.
En enkel fusksurdeg får du om du byter ut allt degspad mot naturell yoghurt Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Wopa
3/23/10, 3:37 PM
#4

Jag har 2 bakmaskiner i källaren sedan många år, gillar inte bröd som känns mer kokt än bakat. Jag har cirka 80 recept för dessa bakmaskiner. Det är ju bara mängderna som skiljer sig från vanlig bakning. Bröd med bakferment eller 3-stegs surdeg lämnar en hel del övrigt att önska.

Många hobbybagare här hos oss har sådana här bakmakiner men använder dem inte längre.

Ich habe 2 Backmaschinen seit Jahren im Keller stehen, mag diese mehr gekochten als gebackenen Brote nicht. Habe ca. 80 Rezepte für diese Maschinen, sind nur in den Mengen etwas anders. Brote mit Backferment oder mit 3-stufen-Sauerteig lassen viel zu wünschen übrig.

Viele Hobbybäcker bei uns haben diese Automaten, aber benutzen sie nicht mehr.

DesK
3/24/10, 10:37 AM
#5

Bakmaskinen funkar säkert bra för många och nu har vi ju som sagt en ny trend för bakmaskiner här i landet.

Här finns en lathund för omräkning mellan olika måttenheter.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

AktieTrader
3/24/10, 12:59 PM
#6

#4 För min del är det baka i bakmaskin eller köpa bröd. Att baka för hand i ugn gör jag inte, det är bara massa jobb och disk och tråkigt. Jag tycker inte om att baka.
Bakmaskin passar mig utmärkt det tar 3min att väga upp ingredienserna. Sedan är det inget mer jobb än att knacka ur brödet.

Det är säkert så att bröd ofta blir bättre i en ugn och att det är lättare att variera. Men för in del räcker det med bakmaskin så att jag slipper köpebröd (fast lingongrova kan jag inte vara helt utan).

#5 Bra omvandlingstabell

Annons:
MonisN
3/24/10, 3:11 PM
#7

Att baka med bakmaskin är ju ett bra alternativ om man inte vill baka från grunden. Då slipper man i alla fall kemiska produkter från butikernas svampiga platspåsebrödGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
8/28/10, 5:15 PM
#8

Vilken bra tråd och mycket bra länkar. Skrattande Tyvärr har telia lagt ner sina personliga websidor så en av sidorna är tyvärr nere.

mikaela9508
9/17/10, 4:33 PM
#9

Hej

Har en centurion bakmaskin men har av misstag kastat bort manualen så jag vet inte vilka program som är vilka. Är det någon som vet hur man kan  få tag på nytt? (Behöver bara veta vilka program som är bak-program el. knådprogram etc och hur långa de är

MVH Mikaela9508

DesK
9/17/10, 4:40 PM
#10

Gjorde ett snabbsök på google och det verkar inte finnas någon svensk manual till din bakmaskin. En engelsk hittade jag i alla fall Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

AktieTrader
9/24/10, 10:13 AM
#11

#10 Konstigt, till den bakmaskinen bör man ha speciella skyddsbyxor och hjälm. Är det våldsam knådning mån tro? Förvånad

giffan
10/28/10, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Aha… nu hittade jag en intressant tråd…

Hoppas någon lägger in flera recept… gärna direkt i tråden.

Såhär gjorde jag mina kanelbullar i går:

  • 500 gram vetemjöl
  • 300 gram mjölk
  • 50 gram smör
  • 50 gram socker
  • ½ påse torr jäst för söta degar dvs ca 7-8 gram

50 gram smör och 50 gram socker och 2 matskedar kanel till fyllning.

Och ett uppvispat ägg för pensling och pärlsocker för ganering.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
11/3/10, 1:21 AM
#13

Någon som har recept på mjuka kakor? matbröd finns det ju massor att hitta… Tänkte göra ett valnötsbröd då jag tycker det är så gott. Men tänk vad olika priser det kan vara på nötterna… billigast blev att köpa vid naturgodiset..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
[TrevorS]
11/3/10, 10:17 AM
#14

Jag ska se om jag kan hitta.

Upp till toppen
Annons: