Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2152 ggr
[Asta]
2010-03-13 10:55

Asta - inte bara bröd

DesK tyckte att jag kunde presentera mig själv och min hemsida lite grand här på Matbröd eftersom jag är ganska aktiv. Min hemsida heter Asta på vift… och finns på adressen astanet.se.

Hem

Min hemsida har funnits i ganska många år vid det här laget och representerar mina intressen ganska bra. Intressena har varierat genom tiden eftersom jag är en person som tycker om att lära mig nya sidor. Där har dock alltid funnits med både bröd och mat som alltid har varit intressen. Min mamma bakade alltid vårt bröd hemma och även om jag inte uppskattade det då har det nog påverkat mig.

Genom åren har hemsidan varit min lilla dagbok. Det är där jag sparar favoritrecept och skriver ner saker jag kommer ihåg. Under en period höll jag på mycket med smycken - då var den inriktad på sådant. Jag var till och med ganska duktig på silversmide. Kanske kommer jag igång med det igen om jag får ihop en verkstad.

Silverlänk med sötvattenpärlor

För lite mer än två år sedan så köpte vi oss ett gammalt hus. Sedan dess har mina intressen varit att fixa till huset och att fixa till trädgården. Så just nu utgör det två avdelningar på min hemsida.

Nymålad trappa t.ex.

Och som sagt finns där mat och bröd. Den som är intresserad av att se vad jag bakar och vad jag lagar kan gå rakt in på min receptsida. Där hittar man lite smått och gott.

Rågbullar fullkorn

Så den som undrar är välkommen att kika in hos Asta på vift… där det just nu pågår frösådder, takbyte och renovering av förstugan.

Annons:
DesK
2010-03-13 11:03
#1

Asta vad trevligt! Glad Jag kikar in ibland och du har många fina bilder, recept och kloka ord. Så din sida är värd många besök.

Är det någon fler här som har en egen sajt eller blogg så berätta gärna om den i ett eget inlägg.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2010-03-13 15:27
#2

Trevligt Asta att du presenterar din blogg! Jag är också där och kikar ibland. Tycker du har en mycket snygg sida. Själv har jag aldrig börjat blogga med egen blogg för jag tycker inte tiden räcker till, men jag har funderat på det många gånger. Vi får se vad det blir i framtiden.

Jag säger som DesK, presentera gärna era bloggar och hemsidor!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[Asta]
2010-03-13 15:30
#3

Jag skapade faktiskt min hemsida en gång för att jag bor en bit från mitt ursprung och genom min sida kunde mina syskon, men framförallt min mamma, se vad hände och sker. Nu för tiden är den mest till mig själv. Det är ett utmärkt sätt att hålla koll på när man gjort vad med huset eller trädgården, samt hålla koll på recept.

MonisN
2010-03-13 15:44
#4

Absolut ett bättre alternativ än ansiktsboken (facebook)!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
2010-03-13 16:14
#5

Trevlig sida har du Asta. Har kikat in lite.Glad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Upp till toppen
Annons: