Annons:
Etiketterpizzapajerpiroger
Läst 3915 ggr
[TrevorS]
2010-09-04 17:30

Pizzasallad

Bild tagen av Oscar Södros och får inte kopieras utan tillstånd, samma gäller texten.

Världens godaste pizzasallad. Perfekt för dig som vill göra salladen själv.

Ingredienser:
3 deciliter vitkål
1 ½ matskedar olja (inte oliv)
2 matskedar vinäger eller 1 ½ matskedar färsk citronsaft
2 teskedar socker
2 krydmått salt
1 krydmått peppar
1 nyp oregano
1 nyp vitlökspulver

_Gör så här:
Riv vitkålen med en osthyvel eller på rivjärn på grövsta. Blanda rapsolja, vinäger, socker, salt, peppar, oregano och vitlök. Häll över kålen och blanda väl. För att få mer smak kan man pressa lite med en mortel försiktigt._

Lägg i en plastbunke med lock i kylen minst 2 timmar, för att få ut det mesta av smaken ska den gärna stå minst 10 timmar (under natten).

Annons:
MonisN
2010-09-04 22:57
#1

Jag älskar pizzasallad! Jag brukar krydda med olivolja, vinäger, vatten, salt och svartpeppar. Oregano har jag nog också haft nån gång.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2010-09-04 23:51
#2

Måste erkänna att jag inte gillar pizzasallad som man får med när man köper pizza. Tycker inte heller om köpt pizza heller, föredrar hemmabakad pizza. Gjorde mycket pizza det senaste med havre i degen.

DesK
2010-09-05 00:00
#3

Vi har helt tappat smaken för köpepizza Rynkar på näsan Numera gör vi hellre vår egen pizza och pizzasalladen är en stående favorit. Tack för att du ger ett bra recept på pizzasalad, TrevorS Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2010-09-05 00:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Blev pizza med pizzasallad idag faktiskt. Skrattande Jag tycker de är fattiga med pålägg och så blir oftast bottnen för tunn när man köper. Hemmagjord gör man den som man vill. Glad

DesK
2010-09-05 00:07
#5

#4 Nu får du sluta att läskas! Jag ska inte äta mer ikväll. Din pizza ser förförande god ut Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2010-09-05 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Finns en lite bättre bild på den. Skrattande

Tänkte lägga ut recept på degen också, såg att det inte fanns så många pizzadegsrecept. Ska även göra pizzadeg med vetesur och vildjäst också. Skrattande

Annons:
[TrevorS]
2010-09-05 00:16
#7

Blev sugen att testa den här på vildjäst.

Pizza bakad med vildjäst

DesK
2010-09-05 17:05
#8

Jisses så hungrig jag blir Tungan ute

Länken är mycket intressant, det finns ju hur mycket som helst att läsa där och inspireras av Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2010-09-05 17:14
#9

#8. Ska baka så fort jag får igång vildjästen och även när jag får igång vetesur. Skrattande

MonisN
2010-09-05 23:43
#10

#7 Tack för den länken den, var trevlig att läsa.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2010-09-06 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10. Jag gör vildjäst av saftade och frysta vinbär, har lyckats förut så vi ska se om jag lyckas igen. Blev sugen på att testa pizzadegen.

Upp till toppen
Annons: