Annons:
Etikettbakmaskin
Läst 2436 ggr
[TrevorS]
9/23/10, 5:07 PM

Har du bakmaskin?

Har du en bakmaskin?

Svarar du ja får du gärna lägga upp en bild på den eller modell. Skrattande

Annons:
[TrevorS]
9/23/10, 5:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Skrattande

Wopa
9/23/10, 6:23 PM
#2

Har två maskiner, men sedan 10 år tillbaka använder jag dem inte längre. Hos oss i Tyskland finne många som har en bakmaskin och det finns ett flertal modeller och tillverkare. De köpes överallt för en liten peng och finns också i större livsmedelsbutiker med mera. Jag känner många hobbbagare i Tyskland som inte använder bakmaskiner annat än för att bara knåda mindre mängder jästdeg.

Habe 2 Geträte, die ich allerdings seit 10 Jahren nicht benutze. Bei uns in Deutschland sind sie sehr verbreitet und es gibt unzählige Modelle und Hersteller. Zu kaufen gibt es sie überall für wenig Geld bis hin zum Supermarkt und Discounter. Kenne viele Hobbybäcker bei uns, die sie nicht mehr benutzen oder diese nur zum kneten für kleine Mengen Hefeteig benutzen.

Model : Unold Backmeister 8650 för 1000 gram till 1300 gram bröd.

Model : Panasonic för 750 gram bröd.

Häsningar Wolfgang

[TrevorS]
9/23/10, 7:04 PM
#3

#2. De blir så att man inte använder ibland, jag har blivit lite lat nu när jag har fått min, jag kommer fortfarande baka för hand även fast jag har en.

Gillar den första som som ger stora bröd. Skrattande

storost
9/23/10, 8:05 PM
#4

Inte längre.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

zissi
9/24/10, 2:45 PM
#5

Nej det har jag inte och har aldrig längtat efter någon heller.

Jag har aldrig haft en matberedare eller assistent över huvud taget förrän förra året då jag köpte en Electrolux assistent, vilken jag är helnöjd med. Tror vi kommer ha ett livslångt förhållande FlörtGlad.

I går när jag gjorde rågbrödskubbar tog jag dock fram min gamla hederliga degbunke och gjorde degen i. Det går utmärkt det också bara man inte gör för tunga och stora degar.

MonisN
9/24/10, 9:17 PM
#6

Jag har ju ingen och har alltid ratat dessa maskiner eftersom jag gillar det hederliga hantverket, men jag börjar bli lat, eller kanske man ska säga less på att baka flera gånger i veckan eftersom jag inte vill ha köpebröd. Om jag skaffar en maskin är det ju inget som hindrar att man bakar för nöjes skull ibland, för jag tvivlar fortfarande på att mina goda surdegsbröd blir lika goda i maskinen.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Upp till toppen
Annons: