Annons:
Etikettveckans-bilder
Läst 3316 ggr
salasso
11/8/10, 4:00 PM

En teckning till åtanke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var Jag till ett stort återbruk strax utanför Stockholm. En lång lång ringlande kö på ca 7-1000 meter och ca200-300 fordon alla fullastade med sånt som skulle kastas.ALLA bilar utom EN och det var våran, stod med motorerna på i mer än 1 timme.Vi frågasatte om dett var riktigt klokt, naturligtvis så är det alldeles galet. Denna färd ligger till grund till teckningen som Jag gjort idag. Det är svårt att rita och skriva som ett barn. Men sätt pennan i fel hand och ha en spegel att titta i när man både ritar och skriver så blir resultatet som nedan.

Den är inte menad som veckans teckning, utan en teckning tillägnad våra barn, och deras framtid och ge oss en tankeställare.

                                                       Vänlig Hälsning

                                                            Sören Skrattande

                                      medarbetare i Matbröd

Annons:
Ians
11/8/10, 4:37 PM
#1
storost
11/8/10, 5:16 PM
#2

Jätte sött och så sant. Jag förstår inte heller att man måste ha motorn hela tiden på gång.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
11/8/10, 8:07 PM
#3

Vilken söt teckning Sören! Man skulle verkligen kunna tro att den var gjord av ett barn, fast du är ju faktiskt också barn till någonFlörtSkrattande

Alla är vi medskyldiga till utsläpp mer eller mindre. Inte behöver man stå med motorn igång i långa stillastående köer. Människan är egoistisk och verkar inte se längre än näsan räcker. Tur vi inte bor i Kina och behöver gasmask.. ännu. Det är synd om våra barn när man tänker på vad dom får ärvaGråter

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
11/21/10, 6:29 PM
#4

Så söt teckning och så tänkvärda ord. Klart att man inte ska ha motorn igång hela tiden i sådana köer.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: