Annons:
Etikettbakprat
Läst 3173 ggr
Mitralis
12/8/10, 11:29 PM

Förstagångsbröd?

Min sambo är sugen på att baka matbröd och nu undrar jag om ni har några förslag på förstagångsbröd som det är i det närmaste 100% säkert att lyckas med?



Annons:
DesK
12/8/10, 11:35 PM
#1

Många tycker kanske att formbröd är lättast att lyckas med till att börja med. Mitt enkla rostbröd är ett förslag till lättbakat bröd Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Mitralis
12/8/10, 11:42 PM
#2

Låter bra det där. Rostbröd är ju bara såå gottGlad



MonisN
12/8/10, 11:48 PM
#3

Vill man göra frallor och ha minimalt med jobb och garanterat bra resultat, kan man göra dom här!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Mitralis
12/8/10, 11:53 PM
#4

Han pratade faktiskt om frallor, men jag trodde att det skulle vara svårtObestämd



DesK
12/8/10, 11:58 PM
#5

#4 Det är inte svårt att göra frallor, men det tar kanske lite längre tid Glad Sedan behöver ju bröd inte alltid ha så perfekt form Oskyldig Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
12/9/10, 1:01 PM
#6

#4 Dom jag länkar till är superenkla att göra. Det finns andra sätt där man ska rulla frallorna så dom blir runda och många tycker det kan vara lite trixigt. Dessa får en oregelbunden form, men är väldigt goda. Inte behöver du knåda heller!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Upp till toppen
Annons: