Annons:
Etiketterövrigttillbehörpålägg
Läst 3272 ggr
DesK
1/15/11, 10:05 PM

Nu tar jag farväl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tar jag farväl av min käre gamle trotjänare sedan många år - perkulatorbryggaren, den ger gott och varmt kaffe och just detta exemplar köpte jag för snart 3 år sedan i en andrahandsbutik, nu får den gå tillbaka dit för att snart hitta en ny glad ägare. Som ni nog har märkt har jag varit ganska frånvarande från sajten och anledningen till detta är att jag har fixat min gamle fars flytt hit till oss från Kapstaden. Bland mycket annat hade far med sig en espressomaskin, kaffekvarn och 3 pressobryggare. På grund av platsbrist får därför perkulatorbryggaren flytta. Så här njuter vi nu av gott nymalet kaffe varje dag Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
zissi
1/15/11, 11:33 PM
#1

Nu blev jag orolig. Trodde du skulle överge oss Rynkar på näsan.

Så trevligt att ni får njuta gott kaffe dagligdags Tungan ute. Det är ni värda efter allt bestyr med din fars flytt. Jag vågar inte säga vad jag dricker för kaffe, hihi.

(Jag ska inte klaga hör jag. Håller på att flytta vår faster till äldreboende, men det är inom samma kommun som både hon och vi bor i Skäms, men liiiite pyssel är det trots allt ändå. Hon har inga egna barn som kan hjälpa till heller, men snart är det avklarat)

MonisN
1/15/11, 11:49 PM
#2

Där skrämde du mig allt! Vilken tur det bara var perkulatorn som försvinnerSkrattande Visst är det gott med riktigt kaffe, men håller med om att det kan vara väl mycket med flera maskiner. Själv har jag en espressomaskin (Rancilio Silva) som jag aldrig använder, så jag funderar på att sälja den. Har kanske använt den max 10 gånger sen jag köpte den.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
1/16/11, 1:03 AM
#3

Tur att jag inte förstått vad du menar FlörtTungan uteSkrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[TrevorS]
1/16/11, 1:46 PM
#4

Blev lite smått förvirrad innan jag läste vad du skrev. Flört

Gnidde
1/16/11, 3:16 PM
#5

Tänker du skrämma oss. vad kul att din far kommit hit hoppas han skall trivas med vintern och sön. Flört

Hälsningar Gnidde.

DesK
1/17/11, 1:11 PM
#6

Zissi en flytt är alltid jobbig, det långa avståndet spelar egentligen inte så stor roll för medan flyttgodset är på resa så behöver man ju själv inte bry sig ett smack om det. Det är "bara" jobbet med packning i ena änden och uppackning i andra änden som man behöver engagera sig i. Så din fasters flytt till äldreboendet kan mycket väl kräva mer arbete än vad jag /vi har med fars flytt.

He he rubriken var menad som ett lite dubbelbottnat skämt, inte slipper ni mig så lätt inte Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[TrevorS]
1/17/11, 1:22 PM
#7

Jag tänker på allt man samlar på sig med åren, människan är en samlare, ju mer man samlar ju mer måste man flytta. Oskyldig

DesK
1/17/11, 1:25 PM
#8

Ja visst är vi samlare och till viss del behöver vi också vara det, men många av oss är nog lite väl mycket samlare Skäms

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: