Annons:
Etikettbakmaskin
Läst 4954 ggr
skrock
2011-02-07 03:27

"tantfest" hihi

på söndag ska jag ha en så kallad "tantfest" mina väninnor kommer över på kaffe i små koppar och sju sorters kakor, dem hade jag tänkt köpa MEN skulle vilja baka ett vetebröd i bakmaskinen! hur gör jag?

(fyller år på onsdag hela 59 år, vi har fnissat lite över hur det var förr. kaffe i servis kakor hattar handväska handskar och så vidare, de flesta är så kallade tjejtanter idag)

Annons:
MonisN
2011-02-07 06:55
#1

Välkommen hit skrock!

Det där lät som ett äkta kafferep! Vad hade ni för goda kakor? Jag har aldrig använt bakamaskin, men det ska gå att göra vetebröd i den också, men vill man forma till något annat utseende än matbrödslimpa får man göra det för hand och baka av i vanlig ugn.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
2011-02-07 08:52
#2

Jag har kollat lite på detta om att baka vetebröd och mjuk kaka i bakmaskinen. Så länge du är nöjd med att formen alltid blir densamma funkar det bra. De flesta bakmaskiner har särskilda program för vetebröd och mjuka kakor (många har också program för marmeladkokning) Vad har du för bakmaskin?

Bifogar foldern jag har med recept för bakmaskin, där hittar du flera olika vetebrödsrecept och även något recept på mjuk kaka.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

skrock
2011-02-07 14:02
#3

jo det blir nog ett riktigt kaffekalas, men jag glömde skriva att det går av stapeln den 13/2 fyller den 16/2, men jag tror jag ska köpa lite drömmar, finska pinnar,s mörkransar och en vetelängd med mera jag hinner inte baka allt själv, men tack för förslagen.

Upp till toppen
Annons: