Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2057 ggr
tlover
2016-08-19 18:07

Te i matbröd

Jag bakar ofta med te, när det gäller söta degar /bakverk och jag försöker komma på något sätt att få i te i matbröd men jag kommer inte på något. Någon som har en idé? Jag vet att det går att ha te i sånt som är matigt då jag också lagar mat med te men med matbröd står det stilla med idéer. Helst ska det vara glutenfritt också men det är inget måste (jag brukar kunna komma på något sätt att få det glutenfritt)

l'm back

Annons:
DiamondIce
2016-08-19 18:11
#1

Ett vanligt recept på bröd där man byter ut vätskan mot te kanske? Har funkat bra för mig, men det kan vara ren nybörjartur! 🙂

Carmarino
2016-08-19 18:15
#2

Tror att du kan smaksätta med teblad också. Har inte testat själv, men om man kan använda andra kryddor i bröd så borde det funka med te också. Ta ditt favoritrecept och smaksätt med ditt favoritte. Det värsta som kan hända är att det inte blir gott, men då har du provat åtminstone. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
2016-08-19 18:30
#3

#1 Vilka teer har du testat? Jag funderar på ett pu-erh men andra kanske funkar lika bra.

#2 Jag tror jag har ett recept med teblad (och matcha) i ett matbröd i nån tebok nu när du säger det. Ska se om jag hittar det

l'm back

DiamondIce
2016-08-19 19:41
#4

#3 Jag har provat med chai och med något annat (smaksatt) svart te, minns tyvärr inte vilket… Jag skulle tro att starkare teer ger mer smak? 🙂

tlover
2016-08-19 20:18
#5

#4 jag tänkte också det (att starkare teer ger mer smak) därför tänkte jag på pu-erh

l'm back

Upp till toppen
Annons: