Annons:
Etikettertunnbrödknäckebrödkex
Läst 2782 ggr
NetflixFia
2015-05-17 21:19

Superott fröknäcke

Annons:
Anterrabae
2015-05-18 15:05
#1

Tack! Det är så gott med fröknäcke!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Gasoline
2015-05-27 19:48
#2

Tack för tipset, fröknäcke är otroligt gott :-)

Bill&Bull
2015-08-18 22:09
#3

Bakade det fröknäcket idag, man får verkligen kämpa för att inte äta ihjäl sig 😊 så gott

||My Love For Animals Is Immortal||

Gasoline
2016-01-04 11:30
#4

Håller på att rensa ur skafferiet och hade dessa ingredienser som behövs förbrukas så då passade detta perfekt att testa idag, fröknäcke står nu i ugnen :-) Fick ändra lite i mängden på vissa frön men tror att det blir bra ändå :-)

Bill&Bull
2016-01-04 14:12
#5

Undra om det går att skippa mjölet? Eller kanske är det som binder ihop det? Har alla ingr förutom mjölet nämligen :p

||My Love For Animals Is Immortal||

Gasoline
2016-01-04 18:25
#6

#3 ingen aning men tror nog precis som du skriver, att det är mjölet som binder ihop. Skulle kunna tro att det finns andra recept som har någon annan "bindande" ingrediens, men har inga förslag på vart man kan hitta det. För min del gick det inge bra, vet inte om det är jag eller ugnen som är problemet (det mesta misslyckas för tillfället) men det vart tyvärr bränt.

Annons:
Bill&Bull
2016-01-04 19:17
#7

#6 Säkerligen ugnens fel, första gången blev det bränt för mig med så andra gången jag gjorde så fick jag ta ut plåten långt innan än vad receptet visar.

||My Love For Animals Is Immortal||

Gasoline
2016-01-10 10:47
#8

#7 jag får hoppas på det. Hade tänkt byta ut ugn och spis, ger det samma resultat som nu så vet jag iallafall att det inte var ugnens fel :-P

Anterrabae
2016-01-12 15:19
#9

#5 om mab ökar upp linfröandelen, och tillsätter mer vätska och svälltid, så borde man kunna skippa mjölet. Linfrönas geleslem räcker som bindemedel, generellt. Sen kan det vara så att knäcket blir sprödare med majsmjöl i.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Eda
2018-09-27 13:30
#10

#0 Jag har ett liknande recept på fröknäcke, men där stå det ingenting om att smeten skall svälla, däremot att den skall kavlas ut på plåten mellan två lager bakplåtspapper. Det är då lättare att få det platt och tunt.
Vad jag kommit på är att det är enklare om man tar ut plåten efter halva tiden och skär den i rutor än att försöka bryta brödet utan smulor när det är färdiggräddat. 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: