Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1774 ggr
Gasoline
12/15/14, 7:31 PM

Bröd med assistent

Ni som bakar mycke matbröd, använder ni assistent och i sådant fall vilken?

Annons:
LillyAmanda
12/15/14, 7:33 PM
#1

Vi har en från ankarsrum. Vi bakar dock inte jättemycket bröd, men det händer rätt ofta

**//Amanda

Intehärutandär
12/17/14, 4:29 PM
#2

Vi använder i bageri förstås, hemma har jag inte plats med en. Fast har ju lärt mig knådnings-tekniker och hur en smidig deg ska se ut - då funkar händerna. 🙂

Om jag hade en, så vet jag ärligt talat inte om jag skulle använda den? Risken är stor att den blir stående, för det känns för bökigt att plocka fram och undan, göra rent osv. Växte upp utan, det gör nog sitt till med. Assistent önskar jag att det fanns plats till, då man ska skära större satser med mat.

Sehvrin
12/18/14, 5:48 PM
#3

Har en gammal Elektrolux av nåt slag. Den har nog nästan fått jobba mer nu när jag måste baka glutenfritt bröd då jag bakade ganska mycket knådfritt när jag bakade med gluten. Det jobbiga är att det blir en jättestor bunke att diska, vilket är lite bökigt särskilt när den ska sköljas. Fast glutenfri deg är lättare att diska bort, så det har blivit mindre jobbigt att faktiskt använda assistenten ;)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Anterrabae
12/18/14, 7:04 PM
#4

Hade en Braun, som var underbar, men väsnades. Bytte till en OBH Nordica Herkules. Den funkar och gör det den ska, men tror inte den kommer leva i en evighet, som braunen..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Gasoline
12/18/14, 7:35 PM
#5

#1 oj, det där hängde jag inte alls med på, ni bakar inte jättemycket bröd men det händer rätt ofta? :-/

Upp till toppen
Annons: