Annons:
Etikettbakprat
Läst 1893 ggr
Gasoline
2014-06-08 19:53

Hur bakar du bröd?

Bakar du bröd för dagligt bruk/när du vill ha bröd eller bakar du bröd för att det är kul och endast lite då och då? 

Vore lite intressant att veta 🙂

Annons:
balkongodlare
2014-06-09 10:28
#1

Jag bakar allt bröd familjen äter sedan drygt ett halvår. Har länge haft det som mål men har haft svårt att få till bra bröd som hållit sig gott mer än en dag efter bakning. I höstas började jag med surdegsbak och nu håller sig brödet gott och färskt mycket längre. Jag bakar ungefär en gång i veckan.

Intehärutandär
2014-06-09 11:09
#2

Just nu bakar jag väldigt sällan, pga sjukdom. Innan bakade jag det mesta brödet själv. Går inte åt så mycket bröd här, då jag inte äter längre - och sonen mer sällan också.

Inom jobbet var det några år sedan nu, då jag varit mest inom konditori - inte bageriet. 

Hembakat är helt klart det godaste.

Gasoline
2014-06-09 19:33
#3

Själv bakar jag mesta för att det är roligt, men även för att det sägs vara billigare och för att jag då vet exakt vad som är i mitt bröd. Eller åtminstone vad det är för basvaror. 

Jag skulle kunna påstå att jag bakar iallafall 90 % utav allt bröd som äts här hemma, vilket iof inte är så mycket egenligen.

jagga-ewe
2014-06-12 13:42
#4

I ungefär 1.5 år har jag bakat allt bröd som ätes här hemma, med undantag för de gånger när Stortroll bakat scones. Och en gång när maken köpte hem rostebröd för han kom på att vi skulle ha Full Irish Breakfast. Då måste man ha rostebröd, men eftersom han skulle överraska med detta kunde han inte baka brödet i förväg. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

JontaK
2014-06-16 01:34
#5

Vi äter relativt lite bröd här hemma, bakar allt själva varav jag står för en stor del av den produktionen.

B-hult
2014-06-17 16:50
#6

Jag och min mamma delar på brödbaket. Hon gör råglimpor och tekakor, jag gör stekpannebröd, tortillas och ciabatta. Sedan delar vi hälften var. Det är väldigt sällan jag behöver köpa bröd.

Annons:
Ria74
2014-06-24 11:45
#7

Vi äter mycket bröd hemma så jag bakar en hel del till dagligt bruk. Har jag inte tid så blir det köpebröd, men både sambon och dottern föredrar brödet jag bakar själv framför det köpta.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: