Annons:
Etikettjästbröd
Läst 1459 ggr
[Thiah]
2014-02-09 19:08

smaksätta ljust matbröd

Halloj!

Då jag är sjukskriven för gravidkrämpor den kommande veckan så försöker jag hitta på saker jag kan göra utan att anstränga mig för mycket. Jag tänkte alltså därför pröva att baka bröd. Det jag tänkte ge mig på först är bondbröd/ljust matbröd. Dels för att jag har praktiskt taget alla ingredienser hemma, dels för att det är ett gott bröd enligt mig. 

Men jag undrar hur jag skulle kunna smaksätta det. Är det egentligen bara att välja ut vad  man vill ha i typ valnötter, oliver eller färska krydddor och bara stoppa i?  Receptet jag har ger mig 2 limpor så jag skulle kunna experimentera med den ena (så fega jag har ett naturellt att äta sen 😉) som sambon kan testa. 

Så hur gör jag på bästa sätt?

Annons:
Intehärutandär
2014-02-09 23:22
#1

Det låter absolut som goda smaksättningar. Oregano och ost t ex är väldigt gott med. Soltorkade tomater med. Slå in smaksättningarna i degen, eller vik in. Du kan också ha olivolja och havssalt ovanpå.

[Thiah]
2014-02-10 05:46
#2

#1 oregano och ost låter ju väldigt intressant. Speciellt när man har en sambo som älskar pizza. 😃

Intehärutandär
2014-02-10 09:54
#3

#2 Då får Du nog en glad sambo. Tror föresten att Subway (snabb"mat"restaurangen) har sådant bröd, fast med litet grovt mjöl i. Dekoration kan också smaksätta, t ex vallmo, sesam, hackade nötter, stark ost, örter m.m.

[Thiah]
2014-02-13 17:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kan berätta att grahamsmjöl/vetemjöl/ valnötsbrödet var en stor hit. Sambon har önskat att jag gör frallor på samma deg till helgen. :)

Intehärutandär
2014-02-13 19:37
#5

Vad roligt!

Upp till toppen
Annons: