Annons:
Etiketterrådtips
Läst 27675 ggr
[Qeeze]
8/20/13, 6:25 PM

Mjukt lågkaloribröd?

Hejsan! Är på jakt efter ett lågkaloribröd. Vet att det är svårt att hitta med lågkalori, men finns det något speciellt recept någon av er vill dela med sig av? Vilket är brödet i affären som innehåller minst kalorier? Är det "rågform" eller  rostbröd?

KRAM

Annons:
Gasoline
8/20/13, 6:28 PM
#1

Lägger in en kommentar då jag är intresserad utav svaret! :-D bakning planerad i helgen!

DesK
8/20/13, 6:31 PM
#2

Hum de flesta osötade matbröden innehåller väl inte så mycket kalorier 🤔 Generellt är väl grova bröd att föredra. Av de köpta så är är Pågens rågkusar ett riktigt bra bröd. Jag knåpade ihop ett recept på bröd som liknar det här 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RobinEH
8/20/13, 6:43 PM
#3

De flesta bröd innehåller relativt lite energi per gram. Rekommenderar verkligen din dietist/läkare dig att äta lågkalorialternativ?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Qeeze]
8/20/13, 7:00 PM
#4

Har inte pratat med min läkare om de. Men jag har hört att "bröd" är dålig om man vill hålla sin vikt, då tänkte jag att man kanske kan välja det med minst kalorihalt och fortfarande äta bröd :)

Gasoline
8/20/13, 7:04 PM
#5

#4 jag älskar bröd men då det inte är bra när man vill gå ner i vikt (som sagt) så äter jag endast detta på helger. I veckorna ratar jag allt bröd :-D

[Tassy]
8/20/13, 7:11 PM
#6

Hur gammal är du? Var försiktig med att jaga lågkalorimat. Jag får onda aningar.

Annons:
RobinEH
8/20/13, 7:17 PM
#7

#4

Nu är det väl så att du har fått kostschema upplagt av en dietist för att komma över en ätstörning? Tror vi kom fram till detta i en tråd på viktminskning.ifokus, om jag inte missuppfattade det hela. 

Är det verkligen så att du är rekommenderad att hålla dig viktstabil och inte gå upp i vikt?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Gasoline
8/20/13, 8:31 PM
#8

Nu vart situationen helt ändrad. Ber om ursäkt, visste inte detta.

Evahelene
8/20/13, 11:33 PM
#9

Fiberrikt bröd med lite socker/sirap är bäst för kroppen - om man inte har någon tarmsjukdom, för då bör man se upp med en del sorts fibrer som t.ex. kli.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

[Qeeze]
8/21/13, 4:20 PM
#10

Jag har ingen ätstörning? Jag har lätt att gå ner i vikt. ja. Men jag måste inte äta bröd. Men jag VILL äta bröd eftersom jag gillar det. Men jag vill vara hälsosam och jag vill äta lågkalori. jag gillar det och min kropp mår bra av det.

[Tassy]
8/21/13, 4:43 PM
#11

Välj vanligt nyttigt grovt osötat bröd om du ska äta bröd.

[Qeeze]
8/21/13, 5:04 PM
#12

Ska man välja rågform eller rostbröd om man är ute efter minst kalorier?

[Tassy]
8/21/13, 5:44 PM
#13

Skit i kalorierna, ät så du blir mätt och nöjd. Du har inte ett sunt naturligt tänk kring mat, du behöver hjälp med det. Jag menar inte att vara taskig på något sätt, jag har själv varit kalorifixerad och det höll på att gå galet.

Att äta nyttigt och sunt behöver inte innebära att stirra på kalorier. Samma sak som viktnedgång, vad vågen visar behöver inte innebära att man blir sundare! Vi behöver näring, vitaminer, mineraler med mera. Protein och kolhydrater till viss del. Räknar man bara kalorier a la kalori som kalori har man snart bantat bort muskler, vilket ger en sämre hälsa och lägre energibehov, vilket ökar risken att man lagrar på sig mer fett! Det tror jag knappast att du vill?

Som sagt, välj ett grovt bröd med mycket fibrer, gärna frön i. Välj osötat bröd, alltså inte massa socker eller brödsirap/liknande i. Låt inte färgen lura dig, man färgar ofta bröd mörka med just sirap.

Ät ordentliga mål mat flera gånger om dagen, var inte rädd för kalorier. Träna och motionera så löser det sig ändå, på ett hälsosammare vis, och du behöver inte stå där och bita dig i knogen när magen kurrar efter mat.

Hoppas inte du tar illa upp, jag bara ser alltför väl att du är fel ute i tänket och vill hjälpa dig rätt igen.

Annons:
DesK
8/21/13, 5:54 PM
#14

Vanligt vitt roströd är bland det sämsta bröd man kan äta. Välj grovt bra bröd som exempelvis rågkusarna som jag föreslog ovan, eller köp grovt bröd i ett riktigt bageri, eller lär dig att baka bra bröd själv.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: