Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1369 ggr
Torreador
5/23/13, 3:59 PM

Sötningsmedel och bråttombajs?

Hej på er

Jag behöver lite tips och råd av er när det gäller sötningsmedel!! Jag har bestämt mig för att försöka sluta med socker. Jag är dock en inbiten coca-cola drickare så jag bestämde mig för att testa coca cola zero som är helt sockerfri men innehåller sötningsmedel.

Jag läste på flaskan och den innehåller Aspartam och Acesulfam. Jag testade den första gången igår och idag har jag diarre som bara den….

Kan man få det av sötningsmedel?

Vänjer sig magen i så fall eller tål jag det inte helt enkelt?

Tipsa mig är ni snälla!!

( Jag har skrivit ett inlägg om detta om ni vill läsa, ni hittar det här:

http://bondmoran.nu/?p=8885 )

Kram på er

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Wony
5/24/13, 8:53 AM
#1

Javisst kan man råka ut för det. Vissa är känsligare än andra. Vissa får aldrig problem av sötningsmedel, medan vissa kan få parkera sig på toaletten i timtal.

Du kan ju testa att vänja dig, men jag skulle inte tro att det är speciellt lyckosamt. Men du kanske kan testa att dricka mycket mindre någon gång och se om det ger samma effekt? Liksom om du har någon gräns för när det "går åt skogen" så att säga.

Torreador
5/24/13, 10:26 AM
#2

Jag testade igår att bara dricka lite och det funkade inte det heller så jag skippar det helt istället. Jag ska försöka sluta med kolan helt enkelt…. pust… det blir inte lätt!!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Wony
5/24/13, 10:47 AM
#3

Ajdå, ja, då är det bara att sluta helt istället. Själv tål jag sötningsmedel i "lagom" doser så länge jag inte dricker för mycket kaffe eller te samma dag. Men måste vara jobbigt att inte kunna hantera sötningsmedel.

Jag håller tummarna för att det går vägen för dig att du kan sluta i alla fall.

Torreador
5/24/13, 2:05 PM
#4

Tack snälla!! <3

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Zureel
5/25/13, 10:00 AM
#5

Kolsyrat vatten kan stävja läsksug hos mig ibland inte alltid men ofta nog.


Torreador
5/25/13, 11:25 AM
#6

Vi har faktiskt en "soda stream" som vi inte använt på 100 år… Kanske jag skulle ta fram den och testa kolsyrat vatten helt enkelt. Det är ju hel sjukt läskande i alla fall :-) Speciellt nu på sommaren.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
DesK
5/25/13, 2:26 PM
#7

Som flera redan har sagt så kan sötningsmedel ha den effekten. Jag har en Soda Stream som jag använder flitigt, citron och lime finns att köpa på flaska, ifall du inte vill pressa en citron. Prova även att smaksätta bubbelvattnet med äppelcidervinäger det är min favorit 🙂 Sen kan man styckfrysa bär, jordgubbar, äppelbitar, vindruvor med mera och använda som isbitar 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Torreador
5/25/13, 3:53 PM
#8

Citron har jag nästan alltid hemma så det kan jag ju pressa i :-) 

Äppelcidervinäger vågar jag inte prova då jag är allergisk mot frukter och grönsaker :-( (förutom citrusfrukter och banan)

Det där med isbitarna var smart!!! :-D

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: