Annons:
Etiketterövrigttillbehörpålägg
Läst 6572 ggr
Miss Khaos
11/15/12, 9:38 AM

Köpa begagnad hushållsassistent

Har nu tröttnat på att knåda degar för hand eller med elvisp!
Funderar på att köpa en hushållsassistent.
Vad har ni för erfarenhet av Bosch Mum 46 som har några år på nacken.
Är det något att satsa på eller ska jag köpa en Electrolux Assistent.
Jag har även tittat på Kenwood, dom billigare modellerna.

Vad har ni för erfarenheter av dessa maskiner?

Annons:
Anterrabae
11/15/12, 12:44 PM
#1

Jag har en annan Bosch, men fabrikatet är jag mycket nöjd med! Vad har 46an för watt-tal?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Miss Khaos
11/15/12, 2:43 PM
#2

550 w.
Vad har du för modell?

Anterrabae
11/15/12, 4:20 PM
#3

550w är i minsta laget om du planerar att baka mest matbröd, och vill att den ska orka tyngre degar. Jag skulle sikta på en med större motor. Jag har denna: http://www.bosch-home.se/MUM6650SK.html med en massa tillbehör. motorn på 600w har funkat bra, men den har inte stått så stadigt med tunga degar. Ett skäl är att den knådar underifrån. Fast jag trodde min hade större motor, måste kolla närmre på det!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Miss Khaos
11/19/12, 9:04 AM
#4

Bosch MUM46r1 heter den maskinen jag tittat på. (begagnad)

pris: 500 kr.
Är det någon som har den maskinen?

DesK
11/19/12, 10:51 AM
#5

Det beror ju på hur gammal och välskött den är. Ny kostar en sån cirka 1500 kronor. Maskinerna från Bosch brukar få rätt bra omdömen, men personligen har jag ingen erfarenhet av dem.

Ankarsrum assistent och Kenwoods största maskin har jag mycket gott att säga om, båda dessa slår det mesta vad beträffar slitstyrka och arbetskapacitet. Så om du vill kunna knåda stora degar är nog någon av dessa ett bättre val, alternativt en Hercules som Anterrabae har. Du kan läsa om den och lite mer i tråden: Hur stark är en Kitchen Aid? Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: