Annons:
Etiketterrådtips
Läst 3456 ggr
[WickedAlly]
8/2/12, 4:05 PM

Ankarsrum assistent

Har kikat på en sådan ett tag nu, var inne på att köpa en kitchen aid först men ankarsrum verkar vara mer värd pengarna och jag gillar verkligen utseendet.

Men till min fråga: Ponera att man vill ha alla tillbehör, är det värt att lägga de där 2300 extra direkt för att få med stora tillbehörspaketet? Någon som vet hur mycket man sparar om man köper det ihop istället för att köpa delarna separat? Funderar på om det är värt att spara en stund till istället eller om jag ska slå till nu^^

Annons:
[TrevorS]
8/6/12, 11:45 PM
#1

Nu har jag dålig koll, men ankarum är det den där gamla "klassiska" assistenten där man kunde köpa tillsatser för att mala och liknande också?

Vad ingår och vad har du för syfte med den?

[WickedAlly]
8/7/12, 12:27 AM
#2

Japp, ingår en hel drös med grejer, bland annat en kvarn och tillbehör för spritsning t ex. Dock kan man köpa utan alla dessa extra grejer och då betala 2300 mindre, funderade på hur mycket mer det skulle kosta att köpa delarna för sig, om det var värt att köpa hela paketet.

Har tänkt mig en maskin som klarar allting i köket så att man slipper ha flera olika, den verkar väldigt mångsidig. Både bakar och lagar mycket mat från grunden så egentligen svarade jag väl på min egna fråga nu.. Förrutom det där med priset då :)

[TrevorS]
8/7/12, 1:39 AM
#3

Så länge axeln och inne i kaveln och motorn allt är i metall hade jag kört på den, de i plast går lätt sönder.

Jag hade kört utan grejerna, för de lär finnas kvar i några år om man behöver dem senare. Jag har köpt grejer till en jag köpte, använde dem aldrig trots jag använder maskinen. Tänkt efter om du kommer mala och liknande eller bara knåda deg och hur ofta du äter vissa saker om du kan ha hjälp med maskinen.

DesK
8/7/12, 8:03 AM
#4

Ankarsrum är ju den gamla klassiska svenska assistenten, som ett tag hette Elektrolux assistent Glad Det är en mycket bra maskin, väl värd sitt pris. Jag hade nog köpt grundpaketet och sedan funderat på vilka tillbehör jag behöver /vill ha. Så gjorde jag när jag köpte min assistent i början av 1980-talet Glad Kitchen Aid må vara en snygg maskin, men den kan på intet sätt jämföras med Ankarsrum och många andra assistentr, bland annat av den anledningen att Kitchen Aid har en klen motor, faktiskt klenare än min elvisp! Förvånad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WickedAlly]
8/7/12, 10:55 AM
#5

#3 Det har du rätt i, tack för bra svar. Lutar åt att köpa utan, misstänker att jag också kommer låta åtminstone en del av grejerna ligga bara och då spar man ju ändå inga pengar.

#4 Haha, ja. Jag läste det någonstans att någon elvisp nästan hade dubbla styrkan. Känns som att 5000 för en såpass svag maskin är bortkastade pengar även om det är väldigt snygg att se på och säkert fungerar bra till vardagliga grejer. Fast är man van att baka 2-300 lussekatter t ex så verkar den inte hålla måttet.

Blir nog grundpaketet, och sedan kan man ju alltid önska sig utvalda tillbehör i julklapp ;)

DesK
8/7/12, 11:22 AM
#6

Låter klokt att börja med grundpaketet och sen önka sig tillbehör i present Glad

Senast vi snackade köksmaskiner var i den här tråden Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: