Bakprat Läst 1898 ggr

Fibrex är?

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Hittade ett glutenfritt recept, men vad är fibrex för något? Kan man ersätta detta med något annat? Vad ger de för effekt?

http://www.matklubben.se/recept/glutenfritt_potatisbroed_i_laangpanna_77370.html

Sajtvärd på vegan och driver min egna blogg.

Matklubbens recept kan bara de som är medlemmar där läsa.

Fibrex är är en kostfiber tillverkad av sockerbetor. Läs mer på nordicsugar.com Glad Kan sannolikt ersättas av andra kostfibrer.

Désirée
Värd på Matbröd, Matlust, och Hörselskadade

Funderar på majsmjöl om det skulle fungera. Skrattande

Nja det är ju rätt finmalet, Fibrex är mycket grovt Glad

Désirée

Får se vad jag kan ersätta det med istället, såg kostfiber i affären var inte gratis direkt. Flört

Nej det är inte gratis, men det är rätt drygt GladPofiber kan kanske vara ett alternativ, det är glutenfritt enligt Sempers sida Glad

Désirée

Ska kolla in det, stod bara fiber av potatis! Skrattande Tackar.

Pofiber eller fiberhust har samma egenskaper. man har fibrex i som komplement till husk eller pofiber för att binda mer vätska. De sväller precis som husken.

Fibrex blir inte lika geleigt som Husk, men i brödbak har de liknande egenskaper.

//Ida

Sajtvärd för Kost och
Medarbeterare på Hypermobilitet, Synskadade, VeganMatbröd och Matlust

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut.

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Mer i: Bakprat

• Rödbetsbröd - recept efterlyses

Känns som jag inte gör något annat än att efterlyser recept. Jag skulle vilja testa rödbetsbröd men jag har inte hittat något bra än. Någon som kanske har något b...

» Till diskussionen
  • Ströbröd, hjälp!

Jag sparar alltid på brödkanterna, torkar i ugnen och mixar till ströbröd. Jag brukade förr ha det i formar men efter tips använder jag inte det längre. Nu undrar...

» Till diskussionen
  • Surdegshotell :D

Fick denna länk av en vän! Ganska kul, men ruggigt onödigt! http://city.se/emil/2011/04/28/stockholm-far-varldens-forsta-surdegshotell/

» Till diskussionen
  • Brödkultur i Sverige?

Tidigare hörde jag från olika håll, att man i Sverige inte har haft en verklig brödkultur. För två dagar sedan gick jag lite runt i en andrahandsaffär och upptäck...

» Till diskussionen
  • Smaksätta bröd

Vad brukar ni smaksätta era bröd med? Utöver traditionella påsen med "brödkryddor" och "salt" så känner jag mig rätt vilsen på smaksättarfronten. Pensla frukostbu...

» Till diskussionen