Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2957 ggr
ho0mii3z
2011-03-25 14:42

Skulle behöva recept på mjölkfritt bröd , enkelt.

Hallå!

Min dotter har fått laktosintolerans och misstänks vara intollerant mot mjölkprotein också.. så jag behöver ett bra och enkelt matbrödsrecept som man kan kasta ihop snabbt och få ett gott nyttigt helst ljust bröd.

Tack på förhand

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
DesK
2011-03-25 14:53
#1

Tråkigt att din dotter blivit laktosintollerant. När det gäller bröd är detta inget stort problem, man kan i de flesta fall byta ut mjölkprodukterna i brödrecept. Jag bakar mycket sällan med mjölk för det mesta med bara vatten. Mitt enkla rostbröd går att variera på en mängd olika vis och det går bra att bara baka på vatten. Surdegsbröd bakas också oftast på vatten Glad MonisNs recept på surdegsbröd med äpple är lättbakat och gott Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2011-03-25 15:32
#2

Min dotter misstänks också var laktosintolerant sen några veckor tillbaka och det ställer matvanorna på ända. Men med bröd är det inga problem att välja bort mjölken. Dom flesta bröd går att baka utan mjölk.

Trist att alla laktosfria produkter är så dyraSkrikandes

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
2011-03-25 15:41
#3

Det finns billigt alternativ, havremjölk, sojamjölk och rismjölk, eller om man nu vill laktosfri mjölk. Mycket går att använda vatten i istället. Istället för smör fungerar margarin toppen och olja.

[TrevorS]
2011-03-25 15:44
#4

Finns även en artikel om Mejeri- och äggersättning i bakning för de som inte tål proteinet i mjölk och äggprodukter. Jag tål tyvärr inget utav det.

Upp till toppen
Annons: