Annons:
Etikettbakprat
Läst 2081 ggr
[TrevorS]
3/20/11, 6:19 PM

Ströbröd, hjälp!

Jag sparar alltid på brödkanterna, torkar i ugnen och mixar till ströbröd. Jag brukade förr ha det i formar men efter tips använder jag inte det längre. Nu undrar jag vad man kan använda det till?

Jag använder det nu bara till att dryga ut när jag gör vegetariska köttbullar. Behöver tips!

Annons:
DesK
3/22/11, 2:15 PM
#1

Varför bröar du inte längre formar med hemgjort ströbröd?

Några förslag: Strö över hasselbackspotatis, gratänger, Jansons frestelse, gammaldags svnesk äppelkaka ska ju göras bara med brödsmulor, hemgjorda pastejer och patéer kan innehålla brödsmulor, en del kakrecept kan också få lite brödsmulor i sig och den gamla klassikern dammsugare består ju mest av brödsmulor.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
3/22/11, 7:11 PM
#2

Efter tips när, bara olja in noga och vänta tills plåten är kall så lossnar bröden lätt. Skrattande

Hasselbackspotatis vore något. Äppelkaka får du gärna lägga upp recept på det kan vara gott. Pastejer är också gott, men har inte sett något som innehåller brödsmulor faktiskt. Dammsugare brukar jag göra, vad heter de egentligen?Skrattande

DesK
3/22/11, 9:14 PM
#3

Aha okej det funkar säkert Glad

Ska damma av något recept på gammaldags äppelkaka så snart jag hinner.

Oj nu blev jag ju tvungen att tänka - dammsugare = arraksrulle, säkring eller punchrulle är de jag kommer på just nu. Sen finns ett mindre trevligt "internt" bagerinamn "viskar lite tyst" = korridorskrap TystTystTyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
3/23/11, 12:04 AM
#4

Arraksrulle heter de ju. Jag har något recept, de är oftast fria från animalier, händer ibland att det är smör i istället för vegetabiliskt margarin. Skrattande

Har själv hört historier om arraksbollarna, tror de flesta hört. Skrattande

Upp till toppen
Annons: