Annons:
Etikettsurdegsbröd
Läst 3741 ggr
HasseH
2010-01-24 21:32

levain med jäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gjorde jag mitt första lyckade försök med surdeg. Det blev helt otroligt bra, oj oj oj vad jag är sugen på att testa igen, och experimentera lite! Brödet jag testade var enlig receptet "levain med jäst" i pain de martins bok. Det finns väl på bloggen också antar jag. Det var inte ens särskilt svårt faktiskt. Jag är helt såld!

Annons:
HasseH
2010-01-24 21:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en bild till

MonisN
2010-01-24 22:26
#2

Grattis! Ser helt fantastiskt ut! Själva formen på brödet ser proffsigt ut.

Jag har också Martins bok och tycker han har mycket bra recept, fast de flesta av hans recept har jag bakat från bloggen. Roligt att du är såld på surdeg nu. Då ser vi fram emot fler smarriga bilder i framtidenSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


HasseH
2010-01-24 23:05
#3

Tackar! Kul att du säger det, du verkar rätt proffsig själv…

Har också lusläst bloggen, men det kändes liksom schysst att ha boken också. Bl a för att jag inte har nån skrivare hemma.

MonisN
2010-01-25 07:59
#4

Nej nej, jag är inget proffs, men helt såld på surdeg! Under jultiden blev det ju en hel del vörtbröd så jag fick abstinens efter surdegsbröd! Jo, boken kändes liksom helt nödvändig att köpa då man följt bloggen länge. Han har gjort ett fantastiskt jobb med den bloggen. Duktig kille. Han har blivit förebild för många.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


zissi
2010-02-10 01:25
#5

Vad kul att jag hittade den här sidan. Jag har också blivit helt såld på surdeg, de två sista månaderna. Jag har gjort efter Martin Johanssons blogg bl.a. Levainbröd, Utan särskilda krussiduller, Prototyp no I, Valnötsbrödet  och kanske något till.

Jag återkommer någon annan dag när klockan inte är så mycket. Sov gott!

/zissi

MonisN
2010-02-10 08:23
#6

#5 Välkommen hit!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
HasseH
2010-02-10 09:48
#7

#5 ja man blir tydligen fast. Glad

[TrevorS]
2010-11-06 09:54
#8

vilket fint bröd. Skrattande

Upp till toppen
Annons: