Annons:
Etikettertunnbrödknäckebrödkex
Läst 10903 ggr
[Spanaren]
1/27/10, 1:33 PM

Recept på Finn Crisp önskas

Någon som har ett recept på typ hårdbrödet Finn Crisp och gärna utan kummin.

Köper även ett nyckelhåls bröd som heter Fazer Crisp Råg som är ännu godare …  och finns det ett recept på det, så ännu bättre Skrattande / kram Spanaren

Ps Tack på förhand!

Annons:
MonisN
1/29/10, 1:27 PM
#1

Önskar jag kunde hjälpa dig, men jag har tyvärr inget sådant recept. Hittar du något får du gärna dela med dig. Finn Crisp är gott, men jag föredrar också utan kummin.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
1/29/10, 1:56 PM
#2

Jag ska leta bland mina gömmor, kanske kan jag få fram något. Ursäkta att jag inte svarar förrän nu, men denna tråden blev inte fetmarkerad hos mig  Obestämd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Spanaren]
1/30/10, 8:07 PM
#3

#2 Hoppas att du hittar något liknande i alla fall Tungan ute

/kram Spanaren

DesK
2/3/10, 1:57 PM
#4

Tyvärr har jag inte hittat något bra recept ännu. Jag vet att jag har haft något, men det kan ha varit i någon gammal Allt om Mat och vid senaste flytten kastade jag alla gamla tidningar.
Jag kan tänka mig att det går att använda ett recept på till exempel finska rågkakor och kavla ut tunnt och grädda. Jag ska försöka mig på ett sådant bak framöver, för jag älskar Finn Crisp  Tungan ute Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Spanaren]
2/3/10, 9:54 PM
#5

#4 Intressant DesK och glöm inte att berätta för mig hur det gick :-)

Finns recept på finska rågkakor här på sajten?

/kram Spanaren

DesK
2/3/10, 10:02 PM
#6

# 5 Spanaren, nej ännu finns inget sånt recept här. Det har jag dock hittat flera recept på, så jag får göra ett provbak och återkommer. Glad

Undrar om det finns någon som kan finska här? Jag tror att det kan finnas intressanta recept på finska. Tyvärr kan jag ingen finska  Gråter

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Spanaren]
2/4/10, 10:42 AM
#7

#6 Lägg ut en fråga i fokus, i fokus och fråga om någon ev. kan finska Flört /kram Spanaren

storost
2/6/10, 5:52 PM
#8

Har hittat ett spår om recept för Finn Crips. De heter i Finnland surskorpor och det finns olika recept. Kolla på matklubben.se, där finns en sånt recept.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Asta]
2/6/10, 7:29 PM
#9

Finn Crisp är ju ett surt knäcke av råg. Jag hittade något här som jag faktiskt tror är något liknande.

Vill man inte göra den surdegsdeg som Sara i bloggen använder kan man troligen använda det här receptet som jag brukar baka finskt surbröd av.

Och sedan använda beskrivningen i första länken för att göra knäckebröd av det.

Finska rågkakor går däremot att göra alldeles utmärkt av det finska surbrödet som jag länkar till i andra länken. Ibland bakar jag hela bröd av det och ibland gör jag mindre runda bullar.

[Spanaren]
2/9/10, 3:25 PM
#10

Tack för olika och fina tips Tungan ute

Finska Surskorpor var jag inne på själv och ska kolla inne i MK om det också Skrattande /kram Spanaren

raggorgeous
7/2/12, 10:48 PM
#11

******************************************************
Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Upp till toppen
Annons: