Annons:
Etikettbakprat
Läst 2999 ggr
[TrevorS]
12/14/10, 1:42 PM

Vilka kakor och godis passar till jul?

Precis som rubriken säger, det är frågan. Skrattande

Annons:
[TrevorS]
12/14/10, 1:45 PM
#1

Pepparkakor bland annat såklart. Skrattande

Elshira
12/14/10, 10:28 PM
#2

Här hemma är det maximal omsättning på havreflarn och struvor just nu! Struvor gör jag en laddning (typ 60 st) som räcker i en dag eller två, havreflarnen är något man kan slänga ihop när man blir lite sugen.

Dessutom har vi alltid pepparkaksdeg färdig i kylen! Nej inte till att baka, bara att äta som den är Cool

Hakuna matata!

zissi
12/14/10, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mozartkulor har vi börjat med de senaste åren. Goda och kul att göra tillsammans.

Passar både till fikat och godisbordet Tungan ute

Elshira
12/14/10, 11:20 PM
#4

Och visstja, min älskling hade jag nästan glömt bort!!!

Leilas cornflakes crisps brukar jag göra ibland, fast inte bara som julgodis. De är MAKALÖST goda! Och ett tipps - använd icas vanliga cornflakes. De blir godast! Dom är så tunna och spröda att det bara blir "krisp" i kakorna och inte "cornflakes" i kakorna ^^

MUMMMMAAAA!

Moderator edit: Förtydligade länken. /Mona

Hakuna matata!

[TrevorS]
12/14/10, 11:41 PM
#5

#2. Ja havreflarn är riktigt gott. Du är också en sådan som äter rå pepparkaksdeg, jag vet inte hur många gånger jag haft ont i magen på grund av det, men gott är det! Skrattande

#3.  Vilka godingar, jag funderar på att göra de också, har du nugat som fyllning eller något annat? Vad har du över för något? Vit choklad? Ser riktigt smarriga ut.

#4. Oj det var choklad med choklad och nugat.

MonisN
12/14/10, 11:46 PM
#6

Vad goda saker ni tipsar omTungan ute

#3 Mozartkulorna var verkligen fina.

#4 Vilka kaloribomber! Men jag förstår om dom är supersmaskigaTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Elshira
12/14/10, 11:49 PM
#7

#5 och #6 Cornflakesen gör dem faktiskt riktigt "drägliga". Dock tar man inte mer än en eller max två bitar på sin höjd åt gången. Så de varar länge med =)

Hakuna matata!

zissi
12/15/10, 12:00 AM
#8

Vi har bara nougat till fyllning. Kan ju smaksättas på många sätt men vi har fastnat för det enkla nougat + mandelmassa + mörk choklad 70% + vit choklad till dekor.

[TrevorS]
12/15/10, 12:21 AM
#9

#6. Fast det är ju juletider nu man ska äta sig vet för att man ska ha något att träna bort under sommaren. Flört

#8. Tänkte det är vanligt med mandelmassa också, eller att man gör nougat med mandelmassa över och sedan doppa i mörk choklad. Funderar på att också göra detta så jag får se hur det blir.Glad

MonisN
12/15/10, 12:28 AM
#10

Nu frestar ni mig att göra godisTungan uteGråter

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: