Annons:
Etikettbakprat
Läst 2715 ggr
MonisN
12/6/10, 11:59 AM

Fördeg i ugnen

Jag har fått ett recept där man ska ha fördegen i varm ugn under natten. Jag har aldrig tidigare hört att man gör så, är det någon som provat detta? Bröden som gjorts med den här tekniken har jag i alla fall ätit många gånger och är underbart goda.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
[TrevorS]
12/6/10, 1:17 PM
#1

Inte ens hört talas om, du får gärna komma med något recept vore trevligt. Skrattande

storost
12/6/10, 7:48 PM
#2

Det finns många olika knep för bröd. Jag har aldrig provat det här med så varmt ugnen. Men möjligtvis är det att fibrerna blir ännu mjukare.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Tassy]
12/6/10, 8:09 PM
#3

gör man inte typ så med kavring? eller är jag ute och seglar? Skäms

DesK
12/6/10, 8:19 PM
#4

Tassy det finns många olika recept på kavring, men jag har inte sett något recept där man jäser en fördeg i ugnen.

Kolla gärna det receptet på kavring som jag har lagt in här Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
12/7/10, 12:14 AM
#5

Receptet jag har fått härstammar från ett café som bakat detta väldigt länge och är mycket omtyckt bland gästerna, men i receptet ska fördegen stå i ugnen i 110º över natten. Satsen är också väldigt stor så jag får minska ner det, och kanske ska jag minska graderna i ugnen också?Obestämd

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


MonisN
12/8/10, 9:18 AM
#6

Nu har jag gjort som så att jag bara hällde på kokande vatten på mjölet och lät stå i kall ugn över natten. Det blir kanske inte samma effekt, men ska ändå bli intressant att se när jag har bakat dom om dom liknar originalet.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
MonisN
12/8/10, 3:28 PM
#7

Nu är dom färdiga! Dom både doftar och ser ut som originaletSkrattande Smaktest blir det ikväll!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
12/8/10, 3:40 PM
#8

Vad kul! Då ska det väl smaka bra också Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: